Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 24. august 2007 #1 Skrevet 24. august 2007 Han er bare 10 uker... løper inn i skittentøyskurven/ soverommet/garderoben you name it, å drar med seg et plagg som er mitt, å tisser det fult... Gjør aldri dette mot min samboers tøy, bare mitt. Synes det er rart, da det er jeg som hånskes og trener mest med valpen! Må inrømme at jeg blir mektig forbannet når jeg ser hva han har gjort, selv om jeg aldri har sakt et ord til han. bare hivd tøyet i vask og tørket opp restene på golvet. han er ellers nesten renslig (95%) så jeg forstår ikke denne markeringen av mitt tøy! noen som vet hvorfor han gjør dette, og hvordan jeg skal håndskes med det? jeg vil ikke sperre hunden inne i feks. bare stua fordi han gjør dette her, han må lære seg å ikke markere tøyet mitt! rører ingen andres tøy, bare mitt! selv om det andre er like tilgjengelig om ikke mer, graver han seg frem til det som lukter meg, å pisser på det....
Adriansmor med tulla Skrevet 24. august 2007 #2 Skrevet 24. august 2007 Du må vise valpen din at det er du som bestemmer... han prøver å vise makt... ta valpen i nakken og legg han ned i gulvet og si høgt og tydlig nei etterpå gir du han ikke mer oppmerksomhet ikke se på han en gang på en liten stund....
mine små alver... Skrevet 24. august 2007 #3 Skrevet 24. august 2007 Hei det høres ut som tassen din prøver å dominere deg ja;) Du må vise at du er sjefen,men husk tre sekunders regelen. hvis han gjør noe galt må han straffes med en gang,før det har gått tre sek,eller så vet ikke hunden hva han har gjort galt.Du bør heller ikke rope nei,men være rolig bestemt og lage stemmen din litt dypere.Et annet tips er også å avlede hunden din med en leke el hvis du ser han er på vei til å pøble.husk å rose han masse hvis han kommer til deg da;) Er mange prøvelser med valper ja,akkurat som unger:) hehe..lykke til videre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå