Gjest Skrevet 24. august 2007 #1 Skrevet 24. august 2007 Hei, jeg har ikke overt å lese alle svarene du har fått, og det er sikkert opptil flere som skriver det samme som det jeg har tenkt å gjøre nå Men jeg gjør det likevel jeg... Når det kommer til lønnen du nevner. Jeg er uutdannet, men tjener en del mer enn det i året. Mellom 270 og 320. Det er ikke vanskelig å finne en jobb som lønner mer enn 200 i dagens arbeidsmarked, selv som uutdannet. (oki, litt avhengig av hvor man er bosatt selvfølgelig) Du skriver også om utdanning, og det er fullt mulig å få seg en yrkesrettet utdannelse på så lite som 6 mnd, og siden du allerede er i systemet kan jeg anbefale Næringsakademiet, som har et samarbeid med NAV. Der kan du utdanne deg ferdig og kanskje kline til med en lederutdannelse på toppen av det hele og være ferdig på 3 semestre, mens NAV betaler både skole og attføringspenger. Og med den inntekten dere har potensiale til nå da, 500, vil dere kunne få låne ca 1,5 mill. Det skal ikke være allverdens vanskelig å få et bra sted å bo for den prisen. (igjen litt stedsavhengig) men et kvarter fra her jeg bor så får man småbruk til den prisen, og det er under en time fra Oslo! Vel, iallefall, det finnes så mange mange muligheter der ute, også med den inntekten du nevner (500), etalbleringslån gjennom kommunen, husbanklån, toppfinansiering etc etc. Og dersom du vil ha noen tips eller råd eller noe, bare si fra. Pappa er karriereveileder og jeg har hengt på ham som et slips siden han ble det;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå