Gå til innhold

må far ta fedrekvoten samenhengende med mors permisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller kan han feks ta de 6 ukene 4 mnd etter mors permisjon er ferdig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, tror det må være sammenhengende.

Skrevet

sammenhengende skulle det stå :P

Skrevet

ok, men hva mener de med at de må ta fedrekvoten før barnet er fylt 3 år da? hvis de uansett må ta den med en gang..?

Skrevet

trenger ikke ta den ut i forbindelse med mors permisjon, kan ta den når han vil innen barnet er 3 år :o)

Skrevet

Han kan ta den akkurat når han vil innen barnet er 3år, han kan ta den i ferien sin hvis han vil, da får han lønn fra NAV mens han har ferie fra arbeidsgiver :-)

Men det er selvfølgelig et skjema som må fylles ut da, hvor du "søker" om å få utsatt fedrekvoten. Kravet for å fa det er at han jobber 100% i tiden frem til han skal ha den. I ditt tilfelle må da NAV ha skriftlig fra arbeidsgiveren hans at han jobber fullt i de fire mnd dere vil utsette. Har akkurat levert disse papirene selv da det er høysesong på jobben til gubben da min permisjon er over så han utsetter en måned.

Skrevet

på brevet vi fikk fra nav stod det en dato på når pappapermisjonen senest måtte være påbegynt, og det var dagen etter at min permisjon var ferdig... så jeg tror den må taes sammenhengende.

Skrevet

Det sto det i mitt brev også, men jeg spurte på NAV for sikkerhets skyld, og det var helt feil. Han kunne ta den når som helst innen tre år, som fortalt over her.. Bare ta kontakt med NAV og få søknadskjema.

Skrevet

i utgangspunktet skal pappa-permisjonen være sammenhengende med mors permisjon.

MEN; dersom far er i heltidsarbeid, kan han utsette permisjonen (på samme måte som mor kan utsette permisjonen dersom hun er i jobb). Formelt sett skal det søkes om en utsettelse dersom far ikke skal ta sin permisjon sammenhengene med mors permisjon. men mange NAV-kontorer er ikke så veldig strenge på dette........

Hele permisjonen må avvikles før barnet er 3 år

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...