Gå til innhold

permisjon + 5 uker ferie? samme som på fødselspenger....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk ikke svar inne på fødselspenger så jeg prøver her også jeg........

Jeg lurer på hvor lang permisjon jeg skal ha. Skal også i tillegg ta ut 5 uker med ferie.

Hvis jeg velger med 100% lønn blir det da:44+5=49

Hvis jeg velger med 80% lønn blir det da:54+5=59

Syne så huske at når man tar ut ferie så mister man noen uker?

Noen som har peiling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 80 % lønn. Det betyr ca 1 års permisjon. Har i tillegg lagt inn ferie. Siden jeg er i permisjon har jeg kun krav på 4 uker og 1 dag i følge jobben min.

Svarte jeg på spørsmålet ditt?

Skrevet

tror det! takk for svar,men for sikkerhets skyld så får jeg spørre NAV

Skrevet

Du mister ikke uker, men får ikke betaling fra nav - du må bruke feriepengene som er oppspart året før sa de på nav til meg, men søttan de kan jo ikke no de heller - sender deg til alle mulige folk som skal kunne ting men neida!

Skrevet

Du mister ingen uker pga ferie, men vær obs på 6 av disse ukene er forbeholdt pappa. så du vil få:

44 - 6 (som tilhører pappa) + 5 ( som er ferie) = 43 uker totolt

54 - 6 + 5= 53 uker totalt

Skrevet

takk for ett informativt svar gla_mamma, nå ble jeg klokere. Har sikkert ikke vært vits i å spørre NAV likevel for som noen påpekte ovenfor her så vet de ingenting og sender deg bare til folk som skal ha peiling men ikke har det.

Skrevet

Man mister bare ferie eller feriepenger om man har vært sykmeldt over 10 uker. Om du ikke har vært det får du full ferie =0)

Skrevet

oj,da ligger jeg dårlig an har vært 100% sykmeldt og aktivt sykmeldt i 8 uker, tror jeg og blir nok sykmeldt enda en gang,jobber i bhg på småbarnsavd. Regnes aktiv sykmelding som sykmeldt? eller er det bare 100% sykmeldt som gjelder den regelen?

Skrevet

Mister ferie? Det er vel ikke riktig formulert det....?????

Man opparbeider seg jo ferie i løpet av året før, feks i 2007 opparbeider man seg ferie for uttak i 2008.....

Det du har opparbeidet frem til en eventuell sykdomsperiode har du opparbeidet deg, og hvis du er sykemeldt inntil 10 uker i det året så opptjener du full ferie.....

Dersom du er sykemeldt utover 10 uker "mister"du de feriedagene du ellers ville ha tjent opp..

Sagt på en annen måte sykemelding over 10 uker gir ikke rett til ferie, men sykemelding inntill 10 uker gir det........

Skrevet

Hvorfor skal det være så enkle regler for alt mulig her i Norge?

Skrevet

Lenge har du vært sykemeldt i 2007 da skorpion? Både med aktiv og ellers(mener sammenhengende)...

Skrevet

Jeg ble sykmeldt 9 mai og var først 100% sykmeldt deretter aktivt pga blødninger og truende abort. Vart sykmeldt helt til jeg startet ferien, i uke 28 så dvs jeg var sykmeldt helt til 6 juli!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...