Fire småtroll Skrevet 24. august 2007 #1 Skrevet 24. august 2007 veit spørsmålet har vært opp før, men jeg spør igjen likevel jeg. Hvordan går man frem for å få denne, hvem ringer en til på sykehuset liksom? Og hva står i den journalen, står det om kontrollene vi hadde underveis i svangerskapet? Vi fikk jo en skade på barnet da hun satt fast under fødselen (stort barn), og nå mener bl.a. barnelege og fysioterapaut som følger henne opp at jeg bør gå videre med dette.. Hun var estimert til 45,7% over gjennomsnitt, og jeg har hatt to tøffe fødsler før så de mener det var feilbehandling å nekte keisersnitt, så kanskje hun har krav på erstatning (kan bli varige men). Tenkte det var greit å ha denne journalen i hånda selv, før jeg kontakter pasientombudet..
It's all about me Skrevet 24. august 2007 #2 Skrevet 24. august 2007 Da skriver du til sykehuset og ber om alle papirer de har på deg og din fødsel. Da får du andre skriv også, ikke bare journalen. På Haukeland skal den addresseres Til Arkivet iallfall. Dette koster vanligvis 70,-
hurra1971 Skrevet 24. august 2007 #3 Skrevet 24. august 2007 Jeg foreslår at du melder saken til Norsk Pasientskadeerstatning. Saken skal meldes på eget skademeldingsskjema som du finner på deres nettside: www.npe.no. De innhenter all nødvendig dokumentasjon fra sykehuset (alle journaler etc), så det slipper du å styre med selv. Ved hjelp av en sakkyndig som er spes på fødsler, vurderer de hvorvidt fødselshjelpen som ble gitt var i tråd med alminnelige retningslinjer, om man burde gjort keisersnitt, om det ville sikret at barnet ikke ble skadet etc. Lykke til!
hurra1971 Skrevet 24. august 2007 #4 Skrevet 24. august 2007 ....Forresten, ikke nødvendig å ha journalen før du kontakter pasientombudet, men pasientombudet kan sikkert hjelpe deg med å få meldt dette som et erstatningskrav til Norsk Pasientskadeerstatning. (Norsk Pasientskadeerstatning er et offentlig forvaltningsorgan, så det er helt gratis å få et krav vurdert.)
BettyBoob Skrevet 24. august 2007 #5 Skrevet 24. august 2007 fastlegen din har kopi av journalen, bare be ham/henne skrive den ut til deg Lykke til!
Fire småtroll Skrevet 24. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 24. august 2007 Takk for svar alle sammen! Tar nok kontakt med pasientombudet jeg da, så får de hjelpe meg videre.. Har liksom en iboende motvilje mot å bli uvenner med noen jeg da og kvier litt for dette. Men nå er det så mange som mener jeg bør gå videre, ikke minst for å få fødselslegene til å tenke seg litt om neste gang noen havner i samme situasjon. Nå har de på siste året hatt tre tilfeller som vårt på vårt lille sykehus.. Hvis noen lurer er det snakk om er plexus-skade. Skuldrene til barnet satt fast i mitt bekken og måtte "brytes" løs, det resulterte i at flere nervebaner i skulderen ble revet over så impulsene fra hjernen til musklene i armen når ikke frem. Altså er armen helt slapp, hun har ingen kontroll på musklene i den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå