Gå til innhold

Hva skal dere stemme og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så usikker selv... Trenger noen gode argumenter:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

RV fordi de har tatt et klart standpunkt når det kommer til miljø og utbygging, samt oljeboring i Lofoten.

Skrevet

AP.

rett og slett fordi de tenker som meg i de aller fleste saker.. ikke at jeg er så fornøyd med hva de har fått til nå, men det kan jo bli mye bedre med litt mer tid på seg.

Skrevet

Husk at dette er et lokalvalg, sånn at regjeringen har egentlig ingenting de skulle ha sagt i dette valget.

Se etter hva lokalpolitikerne vil gjøre, hva de ønsker for din kommune osv. I tillegg er det greit å se om ordføreren er verdt å satse på videre dersom h*n stiller til gjenvalg.

Skrevet

SV

Ønsker rushtidsgebyr, mere mat i skolene, øke stønader og bostøtte...

Ja, alt som har med skoler, barnehager og miljø, står høyt hos meg.

NB! Jeg er alenmor, og kan ikke være annet enn rød/grønn... :)

De blå er for de rike som vil ha mere, og driter i fremtiden (barn og miljø).

Men du må se på dine lokale lister og saker, hva de har som planer. Husk at de som når til topps, får gjennomført MYE av det de lover, så jeg synes kommune og fylkesvalgene er veldig viktige!!

Skrevet

det blir et av partia på venstre sida. De gjør en god jobb her jeg bor, og det er på tide å skifte ut de fra høyre som ikke har imponert. Liker tanken på å gi etter evne og få etter behov -. og da er vel venstre sida min lei.

Skrevet

Helblått...

Jeg er selv lokalpolitiker for Høyre og min stemme går naturlig nok dit...

I tillegg har høyre styrt kommunen en stund med stort hell og virkelige forbedringer.

Skrevet

SV lokalt, de har helt klart saker som treffer meg og mine. Sentralt, når den tid kommer, vet ikke. Har alltid stemt SV, men jeg synest de har skuffa enormt etter de kom i regjeringen.

Gjest irismor
Skrevet

Glemte hvorfor =)

Fordi jeg og gubben er av de rike som gjerne vil ha mer og driter i barn og miljø. (i følge et argument her)

Skrevet

Jeg skal stemme Ap - dette fordi de har endel saker jeg syns er viktig i lokalmiljøet. Bla som omhadler skole og bhg.

Skrevet

Har ikke bestemt meg ennå. Synes alle partiene har gode saker, men samtidig har de noen dårlige.Skal ikke stemme krf,sv,rv eller v.

Skrevet

Jeg tok den testen på vg nett... og ble RV og SV. (stemmer ikke RV - litt for ekstremt...) Uansett, jeg ble dypt sjokkert over prosentandelene der... At over 40% av de som tok testen, havnet på Frp. Kvalmt!

Skrevet

Mye vil ha mer!! Er du lei formueskatten fordi hytta di har blitt for stor? Eller vil du ha mindre avgifter på bensin, så du kan ut med båten og vise deg frem oftere? Skattelette, for å få nok til enda en sydentur? Eller? Har du noen gode grunner for å være blå? Jeg er veldig nyskjerrig ;)

Skrevet

*Grøss*

Håper det var de samme folkene som tok testen mange ganger ;-)

Gjest irismor
Skrevet

Vi bor i en kommune uten eiendomskatt, men den blir innført hvis de "røde" kommer til makten. Hytta har vi i en ap-styrt kommune med eiendomskatt. Men hytta har ikke innlagt strøm og vann, så skatten er ikke så store greiene (vi overlever). Båten er en 14 fots med utenbordsmotor som blir brukt til fisking. Så det er ikke noe plass i den til å vise seg frem.

Syden er vi vel ca annen hvert år så det er vel omtrent som de fleste andre (uavhengige av hvilken farge man stemmer).

Har ikke funnet noen suverent bra grunner til å stemme rødt heller, ei grønt.

;-)

Skrevet

Frp!

Er mest enig med dem. De er veldig bra lokalt med tanke på riving av bom. Barnehager, tilbud til ungsom etc.

Dessuten håper jeg de vinner ved stortingsvalget om to år, de fortjener å få prøve seg. Nå har alle andre sittet ved roret å mølet.. uten at det har ført oss så veldig langt.

Skrevet

Frp, helt klart. enig med Libido-

Skrevet

Sittet ved roret og mølet??

Den skjønte jeg ikke!!

Synes veldig mye bra har kommet seg de siste årenen jeg, og mye er på vei til å bli bra.

Skrevet

Enig med deg Libido-! hehe. Jeg skulle så likt å la de få prøve seg! Men får se, har ikke helt bestemt meg enda=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...