Gå til innhold

Time hos jordmor, men.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ringte å bestilte time til jordmor idag, da jeg var usikker på hvor lang ventetid der var. Legen mente at jeg kunne si jeg skulle ha neste kontroll i uke 24- altså tidlig i november.

Når jeg ringte å bestilte idag for å si hvilken uke jeg er i, at jeg har hatt 1 sjekk hos lege samt fått time til UL. Ja, men da setter vi opp en om to uker, en liten sjekk.....

Er det ikke så nøye å følge de fastsatte kontrollene? Eller kan man gjøre litt mer som man vil? Sier jo ikke nei takk til flere kontroller, jo mer får jeg jo vite at det går bra med babyen....

Hva mener dere andre jenter?!?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her følger vi ikke de nye retningslinjene ift kontroller, men tar dem hver 4.uke (selv om jeg er 2.gangs). Synes det er veldig kjekt å få "ekstra" kontroller jeg. Ikke betaler vi for dem heller, annet enn fra de skattepengene vi allerede har betalt inn (eller kommer til å betale inn) =0)

Så dersom du ynes det er greit med kontroller litt oftere, så hvorfor ikke? =0)

Skrevet

Bare positivt egentlig det da, da kan du starte å gå til henne i stedet for til legen kanskje.. Hun har jo mye mer kompetanse på området enn en allmennpraktiserende. Føles trygt å gå dit føler jeg:) Min lege anbefalte å gå til jordmor i stedet for til han. Er veldig greit å bare har en å forholde seg til også :) Ta i mot det du får ;) Da kommer du i gang jos henne også kan du heller starte på scratch derfra (komme igjen til henne etter fire uker). :)

Skrevet

Ta i mot de kontrollene du får, er mitt råd! Dersom du føler at det er riktig for deg, er det jo ikke noe i veien for å bli godt fulgt opp!

Skrevet

Spiller ikke så stor rolle om det blir i det akkurate uketallet som står oppført. Jeg har ikke det, men man skal ha kontroll en gang i måneden!!

Skrevet

Synes jo det er bra jeg også med flere kontroller- så glad for det så lenge man ikke betaler noe for det. Men hadde lissom tenkt at det neste jeg skulle på var UL i uke 18- så kjekt jeg blir tatt mer vare på hos jordmor.

Er jo enig med at en jordmor kjenner mye mer til dette enn en lege gjør- men tror jeg muligens går til legen også innimellom.

Hva gjør dere andre? Kun jordmor eller begge deler? Er jo frivillig om hva en ønsker å gjøre, men vil vite hva dere andre gjør.

Urinprøve er noe man tar med seg hver gang hos jordmor eller?

Skrevet

Jeg hadde min første kontroll på tirsdag, var da 12+1,allt var bare fryd og gammen og fikk ny time om 4 uker. Ringte også jordmor når jeg kom hjem, fortalte ståa og fikk faktisk time om 2 uker der.. Sier ikke nei takk jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...