Vektbaby, prinsesse 07 + spire Skrevet 24. august 2007 #1 Skrevet 24. august 2007 Jeg har kjøpt lammeullskinn som jeg skal bruke i vogge og i vogn. Jeg har hørt at man gjerne bare skal lufte dem og ikke vaske dem uten at det er nødvendig, siden de er selvrensende og man kan ødelegge det ved å vaske det. Jeg har nå tatt den frem og prøver å lufte det, men syns det lukter sånn "ny" lukt av det, og vurderer og vaske det likevel. Det står at det kan vaskes på 30 grader. Hva gjør dere? Vasker dere det før dere bruker det?
C&B♥♀07+♂10♥ Lykkelig :) Skrevet 24. august 2007 #2 Skrevet 24. august 2007 hei=) jeg kjøpte lammeskinn, men de hadde bare utstillingsmodellen igjen,så jeg fikk beskjed om å vaske det,men hadde nok gjort det allikevel...noe med den lukta ja..... er mye rart en skal gruble på i disse tider gitt=)
Vektbaby, prinsesse 07 + spire Skrevet 24. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. august 2007 Hehe.. ja det er sant. :-) Nå var det jeg kjøpte innpakket da, men tror jeg kanskje jeg kommer til å vaske det likevel. Liker ikke den lukta som sitter i det.
nr2 i mai:) Skrevet 24. august 2007 #4 Skrevet 24. august 2007 Jeg har vasket det, men synes forsatt at det lukter slik "ny-fabrikk" lukt av det... Har i tillegg luftet det ute i 2 dager. Hmmm... noen som har forslag/har det slik også?
~Mirabell&Knerten~ Skrevet 24. august 2007 #5 Skrevet 24. august 2007 Jeg vasket begge skinnene mine på ullprogram og med milo i vaskemaskinen. Fant ut først etterpå at jeg ikke hadde trengt det. Men ingen skade skjedd og de luktet litt mindre sau etterpå=)
LilleBobble Skrevet 24. august 2007 #6 Skrevet 24. august 2007 Jeg har vasket mine to på ullprogram med ullshampo fra Babydan, 30 grader. Skinnene jeg har (Nøstebarn og Babydan) skal tåle 30-graders ullvask i maskin, men fikk beskjed om å drypptørke de. Om det er anbefalt med vask av skinnene før bruk eller ikke vet jeg sannelig ikke, men jeg ville nok gjort det uansett;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå