Reds76 Skrevet 24. august 2007 #1 Skrevet 24. august 2007 Jeg har 9 dager igjen til termin, og har endelig begynt å kjenne disse berømmelige menssmertene. Har ikke hatt noen av dem tidligere i svangerskapet. Etter som jeg har skjønt så kan man kjenne disse i mange dager, uten at det betyr at ting er på gang. Det betyr at man modnes, ikke sant? Men, hva menes med modning i praksis? Ps! Jeg har ikke peiling på om jeg er moden, eller om jeg har åpning.. Også var det disse maseriene... Hva er det, i forhold til menssmertene jeg kjenner? Eller er det det samme? Og hvordan skjønner man at man har "ekte" rier, og ikke maserier? Herregud, for en jungel dette er... Og så bortkommen jeg føler meg... Håper noen skjønte spørsmålene mine og som kan dele sine erfaringer og kansje oppklare litt..
Gjest Skrevet 24. august 2007 #2 Skrevet 24. august 2007 Jeg har noen maserier av og til og sterke kynnere. Disse gjør at jeg modnes. Når jeg fikk rier med de 2 siste, var det ikke tvil. Da kjente jeg det i ryggen også. Men jeg får ikke rier før jeg har 7-10 cm åpning, og da kommer de kjapt og det er bare å kaste seg rundt å få tak i JM. Med modning menes at mormunnen kortes ned og begynner å åpnes. Jeg hadde åpning og var moden lenge sist. Over 1 uke, de prøvde også å "pirke" litt, slik at jeg skulle komme igang.
conney skal ha nr 2:) Skrevet 24. august 2007 #3 Skrevet 24. august 2007 Alle som har født før har sagt til meg " du merker fort når du har en ekte rie" så jeg stoler på det... Jeg har alle de tingene du snakkes om, har hatt det i 5 dager nå... modning er når livmortappen blir myk og flates ut.. vanlig er tappen 3-4 cm, og den skal gå til å være tynn som et ark.. Men nå er det slik at ikke alle modnes før fødsel starter, noen begynner det når fødsel starter. Jeg er en av dem personer som modnes før fødsel er i gang skikkelig, og det kalles latensfase, uheldigvis kjenner jeg det veldig godt og det er ikke noe behagelig, men på en annen siden vender jeg meg til smerte.. var hos jm i dag tidlig, hun sa at jeg har alle tegn på at fødsel er rundt hjørne, men det tok litt tid med meg.. men jeg har 1 uke til termin så..det skjer vell noe denne ukem:) Håper jeg forklarte deg slik at du forstod:) lykke til videre.. tvi tvi
Reds76 Skrevet 24. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 24. august 2007 Takk for svar! Det hjelper å lese andres erfaringer. Men, det er vel i grunn bare å vente.. he-he..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå