La Perla Skrevet 24. august 2007 #1 Skrevet 24. august 2007 Min ene datter blir 10 år snart. Hun skal feire dagen med barnebesøk sammen med en venninne som også fyller år i disse dager, så den feiringen skjer ikke før om noen uker. Men på dagen hennes tar vi en liten feiring likevel, med besteforeldre og noen få vennepar med barn. Lillebroren blir tre bare to dager etter, så den familiefeiringen skal være hans også, og så skulle han invitere hele barnehagen hjem til seg på sin dag, i barnehagetiden (det har de tradisjon for). Men så viser det seg at en annen gutt i barnehagen har buradag samme dag, og allerede har invitert alle hjem til seg.- Så da er spørsmålet hva vi skal gjøre: - Feire med barnehagen hjem til oss en dag før hans egentlig dag, altså en dag etter familiefeiringen. Da får han likevel også litt oppmerksomhet i barnehagen på sin egentlige dag, selv om det da blir den andre gutten som har besøk. - Feire dagen etter hans egentlige dag, med barnehagen hjem til oss, og da vil han altså også ha fått litt burskdagsoppmerksomhet i barnehagen dagen før, pluss ved familiefeiringen. - Eller alliere meg med barnehagen og rett og slett lure ham til å tro at han har bursdag enten dagen før eller dagen etter sin egentlig bursdag. Jeg vet at det siste alternativet høres rart ut, men det blir jo veldig forvirrende for en som blir 3 å først skulle ha en slags bursdag samme dag som storesøster, og så blir lityt feiret i barnehagen på sin egentlige dag, samtidig som en annen der får enda mer bursdagsoppmerksomhet enn han, og så blir det nok en dag der alle kommer hjem til oss og han blir feiret ordentlig, bare ham. Hmmm.Et egentlig banalt problem som jeg sikkert klarer å løse selv, men jeg har likevel lyst til å høre hva dere andre hadde gjort.
Silja FullFres McQueen Skrevet 24. august 2007 #2 Skrevet 24. august 2007 Å lure gutten syns jeg hørtes lit vel drastisk ut.. Tror ikke han tenker så mye over det der som du gjør uansett, og hvis han reagerer, så er det jo bare å prøve å forklare han hvordan det ligger an. Jeg ville invitert bhg hjem enten dagen før eller dagen etter.
La Perla Skrevet 24. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. august 2007 ja, det er nok det, og jeg kommer vel ikke til å gjøre det. Men det hadde gjort ting litt mer lettfattelige for ham i år. For nå blir det jo da feiring av burasagen hans på to dager han IKKE har bursdag på, og veldig lite den dagen han egentlig har bursdag.
Silja FullFres McQueen Skrevet 24. august 2007 #4 Skrevet 24. august 2007 Han tenker nok ikke over det.. Her i huset tror jeg det har vært sjelden feiring på selve dagen, fordi det ikke har passet sånn.. Men ingen av mine små som har reagert noe på det, de skjønner jo fort hvilken dag som faktisk er bursdagen.=)
Trulte76 Skrevet 24. august 2007 #5 Skrevet 24. august 2007 det er jo ofte jeg har lagt bursdagene til mine jenter til helg..fordi jeg jobber og kommer ikke hjem før halv fem i hverdagene.. Og det har da ikke vært noe problemer det Trur ikke han tenker så mye over det, så lenge han får ha et barneselskap en annen dag
Kamomille Skrevet 24. august 2007 #6 Skrevet 24. august 2007 Jeg ville ikke lurt han:) det er jo ganske vanlig å ikke feire på selve dagen, men gjerne legge det til helg osv. hva om han hadde hatt dagen sin på en lørdag eller en søndag. da hadde han vel kanskje feiret med barnehagen på fredag eller mandag?
La Perla Skrevet 24. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 24. august 2007 Ja, dere har rett. Det er jo s¨ånn det er, at man ikke alltid kan feire på selve dagen. LItt forvirring takler han nok. Tusen takk for at dere gadd å svare =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå