Gå til innhold

Maser om grøt igjen jeg ,-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stor overgang for mor og lillegutt her. Kjenner at jeg er helt stresset for at det skal gå bra med overgang til litt grøt. Men så langt er han mye mindre sulten til de vanlige måltidene, dvs han drikker 200 ml men vil ikke ha mer som før. Har gitt ham maisgrøt, 1 ts blandet ut med ca. 30-40 mme, blir en god og tynn suppe. Første gang i går, og i dag gapet han HØYT for å få det i seg. Usikker på når jeg skal gi grøt, kan noen svare på om dette høres ut som grei plan?

Kl. 8 ca. 200 ml

kl. 11 1 ts porsjon grøt (da er han sulten nok til å være interessert men ikke skrubbsulten)

kl 12 ca 200 ml mme

kl 16 ca 200 ml mme

kl 19 ca. 200 ml mme

kl 23 ca 200 mme

Ellers skal jeg heller kl 12 gi 100 ml mme og så grøt?

Når skal vi øke porsjon til 2 ts?

Og hvordan skal jeg gjøre det i forhold til malt. I går tok jeg malt i hver flaske og da kom det en kjempebløt bæsj. I dag har jeg kun gitt i første samt litt i grøten og han har ennå ikke bæsjet. Virker som han har litt vondt i magen men ellers i fin form. Hvordan er det med sviskesaft, er det bedre å ha i grøten enn malt? Hvor mye skal vi starte med?

Hvis noen tar seg tid til å svare på NOK et grøtspm så blir jeg veldig glad!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan ble jeg anonym? Ja ja ikke så hemmelig likevel

Skrevet

Hvorfor grøt nå allerede?

Skrevet

Eh..spurte jeg om lov? Fordi gutten nå spiser over 1000 ml mme i døgnet og vil ha mer og oftere. 1000 ml mme i døgnet er det som er max anbefalt, utover dette blir det en belastning for hans nyrer. Så godkjent av helsestasjon hvis du absolutt må vite

Skrevet

Ikke sint jeg, bare lei av folk som skal være mammapolitiet og hoppe inn uten å bry seg om det man faktisk lurer på. Men men tjo og hopp og fin helg til deg også ,-9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...