Anonym bruker Skrevet 24. august 2007 #1 Skrevet 24. august 2007 Nå skal barnefaren flytte langt. Som jeg skrev i et tidliggere innlegg i dag. Hvem og hvor mye skal jeg betale i reiseutgifter? Jeg har lest om lover å der står det følgende... Loven sier at reisekostnader ved samvær skal deles mellom foreldrene i forhold til deres inntekter Vil da inntekten til min nye samboer regnes med, sånn som med alle andre ting?F.eks fri rettshjelp, stønader etc. Å siden han har veldig dårlig råd å ikke tjener så godt...Han betaler jo bare 400,- i bidrag!! Kan jeg ende opp med at jeg må betale det meste av reiseutgiftene fordi HAN velger å flytte? Å jeg skjønner ikke helt den bidrag fra far... Hvis vi hadde bodd sammen, så hadde han hatt råd til å være med på div utgifterangående barnet, så hvorfor skal han ikke det når han ikke bor sammen med barnet? Det koster jo litt mere enn 400,- i mnd å ha et barn. Det er jo jeg som må dekke og betale ALT. Klær både når hun er hos meg og han. Sko, uteklær, barnehage, SFO, fritidaktiviteter etc. Skjønner ikke hvordan NAV kan regne ut at det er det han har råd til!! Han har nylig kjøpt seg bil til nærmere 200.000 pusser opp huset, pusser opp badet etc etc så hvorfor skal han da ikke ha råd til å bidra med mere enn 400,-? Det bryr meg ikke sååå hardt, vi har det godt vi, mat på bordet, klær i skapet etc MEN synes dette er sååå rart.... Mange spørsmål, men svar i vei!
Olebrumma 4 barnsmor Skrevet 24. august 2007 #2 Skrevet 24. august 2007 Dette ville jeg helt klart tatt opp med NAV igjen, slik at de må sjekke dette en gang til. Det er jo sånn at jo mer far har barnet jo mindre bidrag skal han betale. De nye reglene fanger ikke helt opp at den ene alikevel betaler alle utgiftene alikevel, i noen tilfeller blir det grove urettferdigheter begge veier. Inntekten til din nye samboer skal IKKE tas med i beregning hverken ved beregning av bidrag ELLER reiseutgifter. Hvis han ikke har råd til å betale sin del av reiseutgiftene kan du velge om du vil dekke det eller la være å sende barnet til ham. Det er ingen som kan kreve at du dekker alt. Høres rart ut at han betaler kun kr. 400,- og har råd til så mye ved siden av, jeg vet at NAV forskutterer større bidrag enn det til barn der fedrene ikke kan betale noen ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå