mamma til twins Skrevet 24. august 2007 #1 Skrevet 24. august 2007 Jeg ble litt engasjert i en annen debatt om når barn skal flyttes over på egne soverom, så jeg søkte litt på nett. Det anbefales altså at barn deler soverom med foreldrene i minst et halvt år. "Barn som sover i egen seng på foreldrenes soverom har lavest risiko for krybbedød. Dette gjelder særlig det første halvåret. Etter de første seks månedene kan det være at foreldrene ikke sover godt nok fordi de våkner av barnets lyder. Da må man vurdere andre søvnrutiner for barnet eller mor/far. Det regnes som godt og trygt for barnet å høre og lukte foreldrenes nærvær." Kilde: Landsforeningen Uventet Barnedød (LUB)
lille_me85*Fødeklar* Skrevet 24. august 2007 #2 Skrevet 24. august 2007 Jeg har hørt om det samme. Grunne til dette er det at når barnet ligger på eget rom fra starten av så blir det helt musestille rundt barnet hele natten, dette kan gjøre at barnet sovner for dypt på en måte. Så barnet har bare godt av å ligge den føste tiden på samme rom som foreldrene fordi det vil bli lytt mere lyder der inne som for eks: snorking, hosting, pusting og div. Jeg synes det også er lettere med nattammingen å ha barnet på samme rom som meg, da har jeg sprinkelsengen inntil vår seng.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå