Helnøtt med spire:) Skrevet 24. august 2007 #1 Skrevet 24. august 2007 Å få en lege time? Var på sykehuset i dag på kontroll, og det ser ut til å gå rette veien. Men tenkte at denne gang skal jeg ringe tildig å bestille time dersom jeg skulle trenge mer sykemedling. Kan jo fortsatt ikke røre den armen, og i jobben min er jeg avhengig av å bruke den. Vel fra langt til kort: Sist gang fikk jeg ikke time når jeg rinte (verka sånn i armen) fikk time på legevakten med en gang å sendt til røngten. Brukket ben i albuen som gjør at jeg ikke klarer å røre armen. Men nei, de hadde ikke tid til meg i det hele tatt netse uke. Blir sprø. Skal det være så vanskelig? har aldri opplevd det liksom. Men det skal gjerne være slik. Hun sa jeg måtte ringe på torsdag eller onsdag morgen for å ta meg innimellom. Men min sykemlding går ut på fredag, kan lege da skrive ut sykemlding på onsdag eller torsdag når sykemldingen min går ut på fredagen?
Joikaboll@ Skrevet 24. august 2007 #2 Skrevet 24. august 2007 Legen tilbakeskriver sykemeldingen, det er ikke så lett å få time hos lege lenger. Sykemeldinga til gubben gikk ut 15. august, og han ringte legen for ny time i slutten av juli, fikk time 5. september.
Helnøtt med spire:) Skrevet 24. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. august 2007 Hva gjorde dere da? Enn må jo ha sykemelding om en er syk?
Gjest Skrevet 24. august 2007 #4 Skrevet 24. august 2007 Du kan vel be de skrive ut en sykemld, virker jo som en åpenbar grunn at du må sm videre...
Nettemor m/JENTENE ;) Skrevet 24. august 2007 #5 Skrevet 24. august 2007 bytt fastlege. Jeg måtte alltid vente 5 uker på å komme til min. Nå etter at jeg har bytta kommer jeg inn samme uka.
Helnøtt med spire:) Skrevet 24. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 24. august 2007 Ja, en skulle tro det, men tror det er slik at når den legen ikke har sett på armen så må også han se på den eller? Bare de på sykehuset og legevakten som har sett på den.
Kamomille Skrevet 24. august 2007 #7 Skrevet 24. august 2007 legen kan skrive ut sykemelding på onsdag eller torsdag når sykemeldingen går ut fredag. Du kan også vente til mandag. Legen kan i utgangspunktet IKKE tilbakedatere en sykemelding til et tidspunkt før du kommer til konultasjon. Da må det i tilfelle godkjøres at DU ikke har mulighet til å komme til legen tidligere. Dersom det er veldig vanskelig å få time, kan legen skrive tu en sykemelding etter en telefonkonuktasjon med deg, men da må telefonsamtalen etterfølges av en konultasjon i løpet av den nærmeste tiden:) Ellers kan jo sykehuset skrive ut sykemelding dersom du skal til flere kontroller der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå