Gå til innhold

Hva syntes dere om dette (ang. sikring av 3 - åring i bil)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naboen har en gutt på 3,5 år ,som han innimellom lar sitte foran i bilen,i passasjersetet.

Saken er den at han verken sitter i stol eller på pute da han sitter foran i passasjer setet.Han sitter bare som en voksen - rett i setet med sikkerhets belte på.

Er ikke så lange turene han kjører med han slik ,men jeg reagerer likevel...Har lyst å si noe til han , men føler jeg er litt frekk da - er jo egentlig ikke min sak.

Mamma`n har ikke lappen ,så det er han som kjører.Da de skal langt sitter han i sete bak i bilen ,som ser litt for lite ut til et barn på 3,5 år.

Huff, bør jeg si noe ?Mannen er jo voksen nok til å vite at barn skal sikres i bil.....

Er bare så redd det skal skje noe.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så det samme for noen dager siden da jeg hentet i barnehage bare at det var en jente på 4 år. Fikk seriøst hakeslepp for jeg kjenner moren bitte litt (hun som hentet) og hun er både smart, empatisk og høyst oppegående (har blandt annet hovedfag, 7 års høyere utdanning totalt) og BURDE vite bedre synes jeg! Ikke bare er det potensielt livsfarlig for barnet, men det er ulovlig også. Men jeg fikk meg ikke til å si nie jeg da, er mye vanskligere når man står der enn å sitte her å gi råd. Klarer du å si i fra så gjør det. Si det er ulovlig å sikre barn slik i bilen når de er under 140 cm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...