Gå til innhold

Minus på Ul i uke 33..... bekymret??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde noe høyt undertrykk, godt opp siden sist så blodtrykk var på 80/100.. urinveisinfeksjon, selvsagt.. Fikk selexid mot det og føler meg bra nå (3 dagers kur)

BPD var på 84 som er en minus 5... ?? minus fem str eller prosent?

Mad var på 86 som er en minus 3...

og på urin skrev han 1-2 hmm ikke noe mere..

Noen som vet om HB står for hvordan baby ligger (ned i mitt tilfelle)

FI/min står det 138, kan det ha noe med pulsen til baby? brukte kun UL sonde...?

Betyr nok at babyen er litt mindre eller doktor og ul mener babyen kommer en uke senere enn hva jeg er skråsikker på...:)

Men uansett trenger jeg være bekymret jenter/mom's to be??:)

Ps Doktor var ikke det grann bekymret for babyen, den er aktiv de lux, lagt seg ned og flott gjennomstrømning i hovedpulsåren. Mest bekymret for meg,siden undertrykket har steget.. ny sjekk over helga.

Noen som er innpå doktorfaget eller har litt peiling på om jeg burde høre varselklokker kime, gi en lyd.

Idag er jeg 33+4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HI her..

Symfyse/Fundus mål i uke 33 var på 32. Må ta med at jeg hadde litt (en bulk for mye) mage fra før, så romslig inni der, det er det:)

Skrevet

Ikke så mye jeg kan hjelpe deg med, men vet ihvertfall at HB betyr at babyen ligger i hodeleie, men at hodet er bevegelig. Det er alt jeg tør prøve meg på:)

Skrevet

er ikke noen ekspert jeg altså, men vet at HB, hvis han har skrevet det der det står leie, betyr hode bevegelig, at babyen ligger med hode ned men ikke har festet seg ennå.(Hvis ikke det er der kan det også være hemoglobin....blodprosent..... )fl/min, er fosterlyd......det er det jeg vet i allefall. Hvis ikke legen var bekymret hadde ikke jeg vært det heller...om babyen er litt liten har ikke det noe og si uansett.....du har jo fler uker igjen den kan legge på seg.....min eksploderte i vekst i uke 38-39....gikk fra symfyse mål på 34, til 39 på 2 uker....... før det fikk jeg beskjed om at jeg hadde en liten baby.....tror ikke det nå lenger, han har ikke så god plass lenger....

Skrevet

HI

Tusen takk for svar:)

Da bekymrer vi oss ikke:)

HB står nok sikkert for hodeleie, da han sa han lå i "utgangen":)

Vi fortsetter å kose oss i svangerskapet og hører hva de sier om undertrykket mitt på neste kontroll.

Litt minus tåler vi, for har lest meg til at det skal en del minus til før det kalles vekst avvik og man følges opp tettere.

Skrevet

Det aksepteres - 22% i vekstavvik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...