Cat.68 Skrevet 24. august 2007 #2 Skrevet 24. august 2007 Er nok ingen umulighet det nei. Får in ei dame i ca 40 årene. ganske streng men ufarlig. Har dere forstyrelsene i kjøkkenet og ved en trappe?
Lilly 79 Skrevet 24. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. august 2007 Ja for FAEN!!!!!!!!! Nå fikk jeg frysninger! For ca en mnd siden satt vi hele familien på stua og overhørte at det ble "dekt på" på kjøkkenet! alt av elektrisk starter av seg selv på kjøkkenet. Jeg har blitt "tatt på" flere ganger i trappa til 3 etg, og hunden gå aldri opp der.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2007 #4 Skrevet 24. august 2007 Det er nok ingen fare. pappa har også et spøkelseslignende vesen boende hos seg, og den beskytter han på en måte.
Lilly 79 Skrevet 24. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 24. august 2007 Klarer du å se hvorfor hun låser mannen ute? når han lufter hunden må han ofte krype inn vinduet, for døra er låst når han kommer tilbake.
Cat.68 Skrevet 24. august 2007 #6 Skrevet 24. august 2007 Hun vil ikke noe vondt, men vil bestemme hvordan ting skal være. Hun blir litt irritert når dere ikke gjør tingen slik hun selv vill gjøre de. 1814-1817 er årstall jeg får opp.
Lilly 79 Skrevet 24. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 24. august 2007 De årstallene skal jeg notere meg. Er det bare henne her?
Cat.68 Skrevet 24. august 2007 #8 Skrevet 24. august 2007 Får følesen av at hun synes han er for sein.
Cat.68 Skrevet 24. august 2007 #9 Skrevet 24. august 2007 Får ikke frem noe mer sånn nå ihvertfall, for å føle mer direkte burde jeg vært der ;o))
prekæs Skrevet 24. august 2007 #10 Skrevet 24. august 2007 Cat 68: Tror jaggu det er meg du snakker om som spøkelse:)
Cat.68 Skrevet 24. august 2007 #11 Skrevet 24. august 2007 Hehe, men da får du ha deg ut av huset til Lilly da isteden for å springe rundt der å skremme vettet av henne. ;o))
Lilly 79 Skrevet 24. august 2007 Forfatter #12 Skrevet 24. august 2007 Ja, pell deg ut:-) Cat, du må komme her snart!
Gjest Skrevet 24. august 2007 #13 Skrevet 24. august 2007 Og så fikk jeg frysninger:( ufff, skummelt.
Cat.68 Skrevet 24. august 2007 #14 Skrevet 24. august 2007 Ja, hadde jo tenkt det uansett engang da. ;o)) Må vente litt til jeg blir litt sprekere.
Lilly 79 Skrevet 24. august 2007 Forfatter #15 Skrevet 24. august 2007 Skjønner!:-) men jeg gleder meg veldig uanset, jeg!:-)
2 små,hva nå? Skrevet 24. august 2007 #16 Skrevet 24. august 2007 Hjelp!! Mener du det? Usj,har selv bodd i et hus hvor det var "flere" vi flyttet heldigvis etter en stund. Jeg greide ikke være alene hjemme der. Hva opplever du da? Jeg er veldig interressert i slikt. Det fascinerer meg samtidig som det skremmer meg. Har du barn som opplever de samme? Barn skal jo visstnok være mer "åpne" for slikt? Stemmer ikke det Cat?
Libido- Skrevet 24. august 2007 #17 Skrevet 24. august 2007 jeg også! Men litt spennende å da! Lilly kan du ikke prøve å finne ut hvem hun er? sjekk på biblioteket i bygdebøker, historiebøker etc. Cat vet sikkert hvordan du finner det ut =)
Cat.68 Skrevet 24. august 2007 #18 Skrevet 24. august 2007 Jo barn er som regel veldig mye mer åpen for slikt en voksne. Men det er ingen regel.
2 små,hva nå? Skrevet 24. august 2007 #19 Skrevet 24. august 2007 Kanskje du,Cat kan fornemme mer om du ser et bildet av huset til Lilly? Har du ikke et bilde du kan sende Cat da Lilly? Er det et hus dere har bygget selv,eller har dere kjøpt?
Lilly 79 Skrevet 24. august 2007 Forfatter #20 Skrevet 24. august 2007 Oi... Hvor skal jeg begynne. Jeg kan ta noen enkelthistorier her da: Vi kan sitte i stua og høre at noen holder på i kjøkkenet. Jeg har blitt berørt på hofta flere ganger i trappa. (Samme trappa som unden nekter å gå opp) Elekriske artikler lever sitt eget liv. Mannen kommer ofte til låst dør når han lufter hunden. Jeg våkna engang alene i senga i 2.etg, og hørte at noen sto i gangen ved trappa til 3, og ropte: "Nå må du komme å ta posten!" Døra til gammelgangen går opp selv om den er vanvittig treg. Klokka på kjøkkenet stopper, stopper, og stopper. Du vet den velkomstlyden til Windows? Den hører jeg titt og ofte, uten at noen er ved pc`en. Hunden står og knurrer ofte på kjøkkenet. Viser tenner. En gang jeg var på badet, hørte jeg plutselig via rørene at det ble tappet i en kran en annen plass i huset. Jeg var da hjemme alene. Bildet av tanteungen min faller ned daglig. Datteren min vil bare sove på loftet, og ikke på rommet sitt nede. Hun finnes ikke redd, og sier ofte at det spøker her. Alikevel kan hun sitte å leke seg på loftet i timesvis på kveldene. Ting forsvinner. Og vi ser de aldri igjen.
Lilly 79 Skrevet 24. august 2007 Forfatter #21 Skrevet 24. august 2007 Jeg skal ta bilder,må bare lade kameraet først. Nei, vi har ikke bygget det selv, det ble bygget i 1702. Deler av tømmerverket i huset er fra en kirke av alle ting. Huset ble oppinnelig bygd av en rik handelsmann, som brukte huset som bolig og bopel til arbeidsfolkene sine.
2 små,hva nå? Skrevet 24. august 2007 #22 Skrevet 24. august 2007 Hjelpes..reagerer ikke mannen på dette da? Det var da voldsomt. Men du fortalte ikke om det var et hus dere har bygget selv,eller kjøpt,men går ut ifra at dere har kjøpt et gammelt hus ettersom du snakker om "gamlegangen". Vet du noe om historien til huset,har noen dødd der eller lignende? Har du snakket med de som har bodd der tidligere? Jeg hadde pissa meg ut,men regner med det har blitt en "vane" for dere? Føler du at det er "ekkelt" eller tenker du ikke over det serlig lengre? Skjønner virkelig ikke mannen din hva som foregår? Har du kanskje tenkt på at du kan være litt mer "mottagelig" enn han? Men at døra er låst når man kommer fra luftetur med hunden..Usj. Da hadde jeg IKKE gått inn i allefall. Du skriver at bildet av tanteungen din "faller ned" daglig. DET var kreepy?.....Datteren din sitter på loftet sier du: mener du at hun kanskje har "kontakt" med noen i huset da? Siden hun sitter på loftet alene? Nei huff nå ble det mye skravling fra inside,men ble så fascinert. Send et bilde av huset ditt til Cat da;-)
Lilly 79 Skrevet 24. august 2007 Forfatter #23 Skrevet 24. august 2007 Mannen vet no at noe foregår, men vil ikke innrømme det helt og holdent til meg. Han elsker huset, og han har sagt at det kommer aldri på tale å flytte. Så han er vel redd jeg blir så skremt at jeg vil flytte:-) Men det vil jeg jo ikke. Er kjempeglad i huset selv, jeg. Jeg får meg en støkk titt og ofte, men jeg har blitt flinkere til å ikke løpe ut hver bidige gang da, hehe:-) Bildet av tanteungen min faller ned ja, Hvorfor aner jeg ikke. Har til og med skifta ramme på det, uten at det hjalp. At datteren min har kontakt med noe, tviler jeg ikke på. Hun er noget spesiell kan du si, og bruker å ha oppvisninger på loftet med tilskuere som hun sier selv. Men barn har jo livlig fantasi, så det kan jo bare være skyberter:-p
2 små,hva nå? Skrevet 24. august 2007 #24 Skrevet 24. august 2007 Jeg hadde seriøst vurdert å fått huset sjekka.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå