Lillefy Skrevet 24. august 2007 #1 Skrevet 24. august 2007 Er det noen her som har erfaring med depresjoner? Altså av den slags som ikke har en god grunn? Hvordan takler du det, og hvordan er sykdomsforløpet? Er det vanlig å bli tilbudt noen form for samtaleterapi, eller medikasjon?? Kan en depresjon vare livet ut eller flere år? Jeg ville satt stor pris på om det var noen som kunne svare....
frk.møøø Skrevet 24. august 2007 #2 Skrevet 24. august 2007 en depresjon kan blomstre opp igjen etter terapi, det har jeg erfaring med. men du kan også fint lære tenknikker til å se teng og ta tak i ting før det bryter helt ut. jeg anbefaler ikke medikamenter, men heller samtale terapi. ta kontakt med fastlegen din og forklar problemet ditt. det er som regel en grunn til depresjoner, men er ikke lett å se den selv når man er midt oppi den.. lykke til!
Mamma til verdens beste barn Skrevet 24. august 2007 #3 Skrevet 24. august 2007 Jeg ville nok tatt det opp med fastlegen som kan henvise videre til samtaleterapi etc. Har hatt to ganske tøffe depresjoner, den ene tilsynelatene uten "grunn", men det viste jo seg å ikke stemme... Har både fått antidepressiva og klart meg uten. Det siste er helt klart vært det beste for meg, tøft men best i lengden. Men når det skal være sagt kom jeg meg igjennom en vanskelig tid kanskje netopp pga medisiner.. Fikk lagt om livet mitt, ny jobb, møtte mannen i mitt liv og sluttet på medisinene igjen. Legen din vil nok kunne vurdere det mye bedre enn vi her inne. Jeg har vel fortsatt litt "tilbakefall" men har det bedre og bedre, og er sterkere enn noen gang! Har hatt veldig god hjelp av homeopati og går jevnlig til soneterapi og akkupunktur, skulle egentlig startet intensiv samtaleterapi for å få fatt med kjernet i mitt problem, men er nå gravid igjen så det får vente. Har vel slitt med dette i rundt 7 år og man kommer liksom ikke utenom, søk hjelp kjære deg, det er tøft, men bare du kan gjøre noe med det! Lykke, lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå