Mammaen til Emilie med ny mage Skrevet 24. august 2007 #1 Skrevet 24. august 2007 Jeg syns vi skal dele hvordan vi har inndelt fargene i huset. Sikkert mange av oss som trenger litt ideer eller kanskje bare vil dele hva vi selv har gjort. Kanskje noen vil male litt før jul? Det vil jeg! Hos oss: Stuen: Latte vegger,Latte lister / vinduer (nesten hvit) hvit peis Kjøkken: Cafe Latte (beige aktig) vegger og latte lister / vinduer / innredning Bad: Panel 50% av veggen med Fransk grå (grå/rosa veldig fin farge) Cafe latte fliser og dusjen med glassbyggersten. Inngangen: Mørk beiset tømmervegger, profilerte lister mørkbeiset. Trappeoppgang / kontor 2 etg: Vanilje vegger og Substans (Brunaktig) lister Stue 2 etg: Franks grå vegger, Substans lister Vårt soverom: Dun (nesten hvit)vegger, marrakesh (lysere brun) lister gardiner i marrakesh Emilie rom: Drøm rosa (lys lys rosa) Dun lister /vindu. Ja det var det.. skal bygge på til sommeren igjen. orker ikke skrive de fargene enda men den nye stuen blir hvertfall stooooor med mørkbeiset tømmervegger, og den stuen vi har nå blir en romslig spisestue. Soverommene da og kjellerstuen vet jeg ikke enda. Tror det blir murvegger i kjellerstuen munkepusset. Post damer! inspirasjon
Ladybug~N&E Skrevet 24. august 2007 #2 Skrevet 24. august 2007 bare for å ta det først!!!! alle lister i huset er hvite (liker ikke å ramme inn veggene i mørke farger iom at alle rommene i huset er forholdsvis små) og gulvet i hele huset er eikelaminat. stua og mellomgangen: dun, lyys beige tror jeg nesten jeg skal kalle den. stuemøbler i beige, mørk brunt og hvitt, detaljer i farger som går etter humøret;) hvit peis kjøkken: rød, men skal male kjøkkenet i lys kokari etter lillemann har kommet, det er en dus og fin grønnfarge. står utrolig godt til dun( har stor åpning inn til kjøkkenet og sånn delevegg så det blei for grelt med rødt mot den beige fargen) lakket furu innredning men skal bytte til eik. eikespisestue. yttergangen, trappeoppgangen og soveromsgangen: lys toscana, litt lysere enn dun. gangmøbler i mørk brunt, sånn som er flettet vettø soverom1: hvit narciss, nesten hvit, går litt over i gult. hvitmalte soveromsmøbler og dekordetaljer i lilla. soverom2: nevada,mørk beige, soveromsmøbler i hvitt og grønne detaljer. soverom3: brystpanel, malt i marrakesh, "mønstertapet" malt i atlantis(turkis) badet........... en historie for seg selv.... dårlig innredet pga at det har vært et kjøkken i "gamledager" og de som la inn bad der i stedet har ikke tenkt funksjonelt. hvite og blå fliser, belegg, badekar, hvit innredning. alt i hytt og pine!!!! skal rive og bygge nytt til våren igjen da. har noen kjellerrom som skal gjøres om og der har jeg planene klare! gjesterom i kjeller: en eller annen form for beige/brun farge, mørkt vegg til veggteppe. hvitmalte møbler. jeg HATER trehvitt og maler det som går ann av gamle møbler som er trehvite. liker ikke kaste ting som er fullt brukans. tja... det tror jeg var alt;) glad i beige og grønt jeg visst, ser jeg når jeg leser imellom!!
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 24. august 2007 #3 Skrevet 24. august 2007 alle rom hos oss er malt perlegrå( dus gammelrosa), det er store vindu med hvite karmer, samt hvite karmer rundt dører (skyvedører). taket er hvitt. badet har sorte fliser på gulvet og hvite fliser på veggene.. og så har vi parkett på alle gulv. utover dette så er det lilla som er "temafargen" på gardiner, tepper, puter ol i huset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå