Gå til innhold

Hvordan deler dere opp årstidene i måneder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid ment at vår er mars, april og mai, sommer er juni, juli og august, og høst september, oktober og november, og vinter desember, januar og februar. Er det riktig?? Moren min og en venninne var ikke enig, mente august var høstmåned, men da blir jo februar vårmåned. Det kan da vel ikke stemme???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg også deler oppprstiden sånn som du :) mener det stemmer..kaller jo august for sensommer :)

Skrevet

Du deler opp riktig

Skrevet

Jeg deler opp som dere andre her:)

Skrevet

Takk for svar. Har en venninne som ikke er av de smarteste, så jeg prøvde å forklare henne det her, men nevnte det for moren min og hun var også usikker. Så ble brått redd jeg var den dumme!! :o)

Skrevet

bare fortell at de kaller august mnd for sen sommeren ;)

men detblir forbinnet med høst siden man alltid sier skolen begynner på igjenn til høsten..altså august..men det er sen sommeren ..

Skrevet

deler opp som du :) og kaller august sensommer ;)

februar er jo veldig vinter da, synes nesten mars og har et snev av vinter nå jeg. men det er vel fordi alt ser ut til å forskyve seg en mnd..

Skrevet

Ja, og er det ikke 15. mars som er "vårjevndøgn" da? Altså første vårdagen liksom.. Eller er det 1. mars?? Noen år uten skole og man føler seg grønn igjen alt.. Hehe!!

Skrevet

Vinter: Desember, januar, februar

Vår: Mars, April, Mai

Sommer: Juni, Juli, August

Høst: Septmber, Oktober, November

1. sommerdag og 1. vinetrdag kommer fra gammelt pga bøndene. Og er henholdsvis: 14. april og 14. oktober..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...