Gå til innhold

Dere som fyrer med ved...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange favn kjøper dere inn før vinteren?

Har jeg kjøpt ALT for mye???? Fikk sjokk da traktoren kom med et mega-lass her.

Så sier han: " Jeg er tilbake om en time med resten"

Øøøøhh, ok! Skal bare starte å stable jeg da. Blir sikkert ferdig i februar???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er vi så heldig at vi ikke kjøper, men har fått hugget selv, men aner faktisk ikke hvor mange favn det er vi har... Men det går jo mye, hvis man fyrer en del..Så du har sikkert fått akkurat passelig. Stable ved er jo morsomt, det liker jeg i alle fall:)

Skrevet

Jada, det er ok jobb det:-)

Men er jammen meg ltt bekymra om jeg har tatt i vel hardt her:-)

mannen kommer til å le seg forderva når han kommer hjem...:-)

Skrevet

I fjor kjøpte vi ca 1 favn, og det holdt vel egentlig ikke, vi måtte spe på med annen ved, fra mamma. Men da var jeg hjemme hver dag og det ble fyrt i ovnen hele dagen, hver dag. Nå som jeg skal tilbake til jobb og det er ingen hjemme på dagtid, blir det jo mindre vedfyring... Vi har ett nytt og relativt varmt hus.

Skrevet

vi bruker en del ved faktisk. det går med mye skal man fyre noen dager om vinteren. bedre med for mye enn for lite. :)

Skrevet

Har ikke peiling på hvor mye vi bruker jeg. Vi får gratis. Bare deler opp og kløyver selv, men tror det blir omtrent 1 1/2 favn på vinteren.

Akkurat nå har vi ved for 2 vintere. Om du har fått for mye gjør vel ikke det noe, for du trenger vel til neste år også.

Du vet veden varmer mange ganger før den er ferdig med sitt kretsløp.. Den skal hugges, deles, kløyves, stables, bæres inn og bæres ut som aske :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...