Lilly 79 Skrevet 24. august 2007 #1 Skrevet 24. august 2007 Hvor mange favn kjøper dere inn før vinteren? Har jeg kjøpt ALT for mye???? Fikk sjokk da traktoren kom med et mega-lass her. Så sier han: " Jeg er tilbake om en time med resten" Øøøøhh, ok! Skal bare starte å stable jeg da. Blir sikkert ferdig i februar???
lille_sol Skrevet 24. august 2007 #2 Skrevet 24. august 2007 Nå er vi så heldig at vi ikke kjøper, men har fått hugget selv, men aner faktisk ikke hvor mange favn det er vi har... Men det går jo mye, hvis man fyrer en del..Så du har sikkert fått akkurat passelig. Stable ved er jo morsomt, det liker jeg i alle fall:)
Lilly 79 Skrevet 24. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. august 2007 Jada, det er ok jobb det:-) Men er jammen meg ltt bekymra om jeg har tatt i vel hardt her:-) mannen kommer til å le seg forderva når han kommer hjem...:-)
Gjest Skrevet 24. august 2007 #4 Skrevet 24. august 2007 I fjor kjøpte vi ca 1 favn, og det holdt vel egentlig ikke, vi måtte spe på med annen ved, fra mamma. Men da var jeg hjemme hver dag og det ble fyrt i ovnen hele dagen, hver dag. Nå som jeg skal tilbake til jobb og det er ingen hjemme på dagtid, blir det jo mindre vedfyring... Vi har ett nytt og relativt varmt hus.
m@rie82 Skrevet 24. august 2007 #5 Skrevet 24. august 2007 vi bruker en del ved faktisk. det går med mye skal man fyre noen dager om vinteren. bedre med for mye enn for lite.
Nit@™ Skrevet 24. august 2007 #6 Skrevet 24. august 2007 Har ikke peiling på hvor mye vi bruker jeg. Vi får gratis. Bare deler opp og kløyver selv, men tror det blir omtrent 1 1/2 favn på vinteren. Akkurat nå har vi ved for 2 vintere. Om du har fått for mye gjør vel ikke det noe, for du trenger vel til neste år også. Du vet veden varmer mange ganger før den er ferdig med sitt kretsløp.. Den skal hugges, deles, kløyves, stables, bæres inn og bæres ut som aske )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå