Gå til innhold

når er det vanlig at pappa tar permisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

helt grønn på alt dette jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ofte tar pappaen sin permisjon mot slutten av mors. Da blir det f.eks lettere å organisere f.eks i forhold til at mor skal tilbake i jobb.

Vi gjør det llitt annereledes denne gangen. Far skal være hjemme en dag i uken hele veien, bortsett fra de første 6 ukene - som er forbeholdt mor.

Skrevet

vi har lyst til at sambo tar de første 6 ukene sammen med meg & lillebebisen etter fødsel :)..syns den første tiden er veldig viktig :)

Skrevet

De første seks ukene etter fødselen er forbeholdt mor, så da kan ikke far være hjemme okke som...

Skrevet

far kan ikke være hjemme?? er det noen som kan bestemme det a?

Skrevet

selvfølgelig kan han være hjemme han også men det er i så fall uten støtte fra NAV. Han kan jo feks ta ut feriedager eller ulønnet permisjon dersom han vil være hjemme de første 6 ukene. Mange arbeidsplasser betaler dessuten lønn de 2 første ukene etter fødsel.

Skrevet

Han kan vel ta permisjon fra jobben uten lønn sikkert... Det jeg mente var at han ikke kan ta ut sin permisjon i det tidsrommet.

Skrevet

Pappaen her i huset skal ha pappaperm når jeg starter i jobb. I tillegg skal han søke om 2 uker i forbindelse med fødsel. Tror det heter bidragsperm eller noe,,, Disse ukene betales av hans arbgiver.

Skrevet

Er det vanlig at de får sånn bidragsperm? Pappan her driver firma sammen m sin far. Noen som vet noe om hvordan det blir da?

Skrevet

Her skal far ta seg fri sammtidig som meg, feb- mars, da drar vi på en litt lengre reise og koser oss litt i varmen :) Er planen i allefall! :)

Skrevet

Jeg får ikkje utbetalt penger. Da er det far som får foreldrepenger.... etter sm jeg har forstått det...

Skrevet

her blir det etter mor...... liksom....event om sommeren mens eg tar ut ferien...

Skrevet

De to første ukene etter fødsel har far krav på permisjon (og påvirker ikke de andre 6 ukene), men han har ikke krav på lønn disse ukene hvis ikke det er avtalt spesielt med arbeidsgiver. En del steder er det slik at man har i lønnsavtalen at disse ukene skal være lønnet.

Så til deg mamma???: hvis faren til pappaen synes det er ok at han får betalt de to ukene, er det jo greit. Det er et forhandlingsspørsmål mellom arbeidsgiver og arbeidstaker, i ditt tilfelle mellom partnerne i firmaet; far og sønn.

Min samboer jobber i staten, og han får betalt disse to ukene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...