Birthen Skrevet 24. august 2007 #2 Skrevet 24. august 2007 Ofte tar pappaen sin permisjon mot slutten av mors. Da blir det f.eks lettere å organisere f.eks i forhold til at mor skal tilbake i jobb. Vi gjør det llitt annereledes denne gangen. Far skal være hjemme en dag i uken hele veien, bortsett fra de første 6 ukene - som er forbeholdt mor.
*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT! Skrevet 24. august 2007 #3 Skrevet 24. august 2007 vi har lyst til at sambo tar de første 6 ukene sammen med meg & lillebebisen etter fødsel ..syns den første tiden er veldig viktig
marghald Skrevet 24. august 2007 #4 Skrevet 24. august 2007 De første seks ukene etter fødselen er forbeholdt mor, så da kan ikke far være hjemme okke som...
Stolt mamma=) Skrevet 24. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 24. august 2007 far kan ikke være hjemme?? er det noen som kan bestemme det a?
katrine_oslo Skrevet 24. august 2007 #6 Skrevet 24. august 2007 selvfølgelig kan han være hjemme han også men det er i så fall uten støtte fra NAV. Han kan jo feks ta ut feriedager eller ulønnet permisjon dersom han vil være hjemme de første 6 ukene. Mange arbeidsplasser betaler dessuten lønn de 2 første ukene etter fødsel.
marghald Skrevet 24. august 2007 #7 Skrevet 24. august 2007 Han kan vel ta permisjon fra jobben uten lønn sikkert... Det jeg mente var at han ikke kan ta ut sin permisjon i det tidsrommet.
Luna** Skrevet 24. august 2007 #8 Skrevet 24. august 2007 Pappaen her i huset skal ha pappaperm når jeg starter i jobb. I tillegg skal han søke om 2 uker i forbindelse med fødsel. Tror det heter bidragsperm eller noe,,, Disse ukene betales av hans arbgiver.
Stolt mamma=) Skrevet 24. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 24. august 2007 Er det vanlig at de får sånn bidragsperm? Pappan her driver firma sammen m sin far. Noen som vet noe om hvordan det blir da?
_-Nistrik&enettuG-_ Skrevet 24. august 2007 #10 Skrevet 24. august 2007 Her skal far ta seg fri sammtidig som meg, feb- mars, da drar vi på en litt lengre reise og koser oss litt i varmen Er planen i allefall!
_-Nistrik&enettuG-_ Skrevet 24. august 2007 #11 Skrevet 24. august 2007 Jeg får ikkje utbetalt penger. Da er det far som får foreldrepenger.... etter sm jeg har forstått det...
Bea har snart 4 barn? Skrevet 24. august 2007 #12 Skrevet 24. august 2007 her blir det etter mor...... liksom....event om sommeren mens eg tar ut ferien...
Sjokoladebananer Skrevet 24. august 2007 #13 Skrevet 24. august 2007 De to første ukene etter fødsel har far krav på permisjon (og påvirker ikke de andre 6 ukene), men han har ikke krav på lønn disse ukene hvis ikke det er avtalt spesielt med arbeidsgiver. En del steder er det slik at man har i lønnsavtalen at disse ukene skal være lønnet. Så til deg mamma???: hvis faren til pappaen synes det er ok at han får betalt de to ukene, er det jo greit. Det er et forhandlingsspørsmål mellom arbeidsgiver og arbeidstaker, i ditt tilfelle mellom partnerne i firmaet; far og sønn. Min samboer jobber i staten, og han får betalt disse to ukene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå