Gjest Skrevet 24. august 2007 #1 Skrevet 24. august 2007 Jeg har en stige. Den er lang, med løse spikere i hvert trinn og døde klatreplanter i vissent grep om det skjøre treet. Den kan smuldre opp når som helst, men likevel tåler den tyngden av meg altfor godt - den bærer meg kvalmende lett hele veien ned. Jeg sitter midt på den nå. Over meg er det lys himmel, under meg er det betryggende mørke. Jeg vil ikke gå ut. De siste ukene har jeg gjort hva som helst for å slippe å gå ut. Og idag skal jeg altså ut på tur. Til plassen der jeg vokste opp. Ei gammel venninne har kommet til byen, og vil ta en kaffe. Det vil jeg også, men helst ikke i den byen. Men jeg har gitt meg f@£n på at jeg SKAL orke å dra dit idag. Jeg har barnevakt til begge ungene - vil ikke dra dem med meg på en tur hvor jeg VET angsten kommer til å slå beina under meg. Jeg skal til gater som for meg er grå selv i solskinn, og som bærer på minnebilder ingen andre enn jeg ser. Jacobs stige er et sagn fra Bibelen. Stigen hans var en trivelig en - den førte oppover. Min er senket under jorda, ned til mitt høyst personlige helvete. Jeg skal brenne rukkelet litt av gangen.
FuriLaks Skrevet 24. august 2007 #2 Skrevet 24. august 2007 Du skriver veldig bra, kjære deg. Vil bare ønske deg lykke til i dag, du er STERK! Kanskje du til og med får det litt hyggelig? STOR klem,
elinmamma Skrevet 24. august 2007 #3 Skrevet 24. august 2007 Det var en god sammenligning! Håper stigen din også kan bli en oppover-stige en gang, eller at du får en helt ny... Om det er solskinn på toppen, så fest blikket høyt når du går ut i alle de mørke gatene i dag. Du er suveren, minnene er bare gamle spøkelser! Lykke til Heksa Gram! Dette klarer du!
Gjest Skrevet 24. august 2007 #4 Skrevet 24. august 2007 Takk for det. Skal hjem til jentevorspiel seinere ikveld, så da får jeg sikkert roet ned hehe.
Darth Vader Skrevet 24. august 2007 #5 Skrevet 24. august 2007 Lykke til heksa. Du er flink! (og du skriver fantastisk godt *jepp*) Klem
Tuttalutta Skrevet 24. august 2007 #7 Skrevet 24. august 2007 Du skriver veldig bra. Det gjorde sterkt inntrykk på meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå