Gå til innhold

Utbetaling av foreldrepenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvilken dato vi får utbetalt foreldrepenger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt inviduelt fra nav kontor! Men mellom den 20 og 30 i hver måned sa de til meg da jeg var ute i permisjon så kommer de engang mellom de datoene!

Skrevet

Okay! Takker =)

Skrevet

Hmm...ifølge den tabellen der skulle jeg vel ha fått pengene... Noen andre som ikke har fått de denne måneden??

Skrevet

Mine var tre dager forsinka denne mnd ifølge den tabellen.

Men på NAV sa de at det var forskjellig fra kontor til kontor når de betalte det ut, og mitt trygdekontor betalte aldri ut før den 25. noe som er bullshit, for jeg har alltid fått pengene den 20.

Så sånn er det bare nav har jeg funnet ut....

Skrevet

denne tabellen sier ingenting om froeldrepenger!!!!

Denne listen gjelder kun utbetalinger som går på batch - dvs utbetalinger som går automatisk!

Foreldrepenger må utbetales manuelt. DVS at saksbehandler må gå inn på hver enkelt stønadsmottaker og taste inn datoer og satser. I vedtaket til den enkelte står det hvilken dag foreldrepengene senest utebtales. denne datoen varierer fra kommune til kommune.

Fordi noen banker bruker lengre tid enn andre på å validere utbetalingene, kan det variere når pengene kommer inn på konto. det kan også variere litt med hvor mye saksbehandler har å gjøre.

Jeg utebtaler alltid 2 dager før pengene skal være inne på konto hos mottaker for å være på den sikre siden. dersom jeg vet at jeg er opptatt eller borte disse dagene, må jeg selvsagt utbetale før. dermed kan det hende at mottaker får pengene noen dager før de egentlig skal være inne!!!

Skrevet

Jeg fikk mine for en uke siden, bor i Hordaland. Varierer tydeligvis veldig... Det er sjeldent jeg får de etter den 20.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...