Gå til innhold

Forferdelig natt.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min tre uker gamle gutt nekter å sove om natten. Jeg ammer han før jeg legger ham, og det er nesten så han sovner, men når jeg legger han bort i ammemadrassen, våkner han til og begynner å gråte og søker etter puppen.

I natt sov jeg kanskje maks tre timer, resten lå jeg med han inntil brystet- eneste måten å roe han ned på! Hva skal jeg gjøre for å få han til å sove?!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik hadde vi det også. Ble bedre rundt 2 mnd..

Slet med å sove slik, så jeg kastet ut sambo og la datteren på hans side i senga. Når hun var ammet i søvn, trakk jeg meg unna.

De trenger puppen og nærheten, så grei måte for oss hvertfall. Slitsomt!

Skrevet

Sånn har jeg hatt det med alle mine, de har vært på puppen hele natta. blir bedre etterhvert.

yngste sov plutselig hele natta uten pupp!!!!! da hun ble 3 uker. mens nr 2 var 3 mnd før hun sov noen timer uten pupp. fra da av sov jeg og hun sammen fra kl 3 om natta for da kom hun over i vår seng og sov me pupp i munnen. Elste jenta husker jeg ikke helt men max 1 mnd. Man får iallefall nok melk når de holder på sånn ;)

Skrevet

Vi samsov de første tre månedene for Rosinen hadde stort kontaktbehov og ville ha mye pupp. Jeg sov ikke alltid like mye på den tida, men jeg ble steingod på å ligge helt rolig over lengere tid og å snu meg så umerkelig som mulig. Dersom jeg prøvde å flytte ham etter han var ferdig med å spise våknet han og skrek. Dette var eneste løsning for oss. Men, det ga seg igjen. Og lenge måtte han spise seg i søvn, men nå går det helt fint å legge han i sin seng. Ikke noe konkret råd fra meg altså desverre, men du er ikke alene og det blir bedre!

Skrevet

Takk for svar! Det er godt å høre!

Det som er så merkelig er at han nå ligger ved siden av meg på sofaen, og sover så rolig og godt etter å ha ammet han idag morges. Virker som han ikke liker natten og mørket...?! For da er han veldig urolig.

Kan det være at han sover for mye på dagen. Sov nemlig igår i vogna si fra tre til seks og sovnet på fanget til faren igår kveld like før vi la oss. Burde jeg holde han våken om kvelden?

Skrevet

Lillejenta vår ville ikke sove for natten før tidligst kl.3 i begynnelsen, etterhvert ble det 1-1.30, så kl 24, i beg av denne uka har det blitt 23 og i forrigårs begynte vi å legge henne rundt 22. Vi har aldri vekket henne eller holdt henne våken. Hun sover når hun vil sove.

Hun er nå 3 1/2 mnd og vi håper at vi får henne ned til legging i 20-21 tiden innen hun er 5-6 mnd.

Tror nok de justerer seg selv etterhvert om man er tålmodig, husk at i magen var de våkne når du sov og omvendt..

Skrevet

Vi hadde samme problemet med jenta vår som er litt over 2 mnd nå. Hun fikk ligge i mellom oss i senga, men etterhvert så prøvde jeg å legge henne over i sin egen seng etter amming på natten. Dette har fungert veldig bra og nå ligger hun på eget rom:) Jeg ammer nå bare en gang på natten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...