Gjest Skrevet 24. august 2007 #1 Skrevet 24. august 2007 Først må jeg poengtere at jeg er ikke en av partene i det hele tatt, jeg overhørte bare diskusjonen. Her er situasjonen: -leietaker har ikke fulgt leiekontrakten, depositum er ikke betalt inn, husleie kommer aldri inn til rett tid etc. -husverten har sett seg lei på dette og har gitt vedkommede oppsigelse flere ganger. -for hver gang leietaker har fått oppsigelse har han greid å karre inn husleia slik at han er nogenlunde ajour med den. -han mener da at oppsigelsen er ugyldig. -Siste oppsigelsen fikk han i juli engang og det var meningen at han fikk bo i leiligheta ut august. Men nå nærmer det seg august og han mener at han har lov å bo ut september, siden det står i kontrakten at han har 2 måneders oppsigelsestid. .husvert mener at siden han ikke har holdt sin del av kontrakten så er det ingen kontrakt å gå etter. Hvem har rett? Dette er forresten en voksen mann uten barn om det skulle ha noe å si.
så var vi 4 Skrevet 24. august 2007 #2 Skrevet 24. august 2007 Det kommer an på leiekontrakten det. Hvis de har skrevet under på at leiekontrakten skal kunne brukes til tvangsgrunnlag jmf tvangsfullbyrdelsesloven kan han kaste han ut ved mangelfull betaling, men kan unngås ved at leie+renter betales.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå