Gå til innhold

Dere som bruker MESOFT til vasking...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt så mye om mesoft inne på disse sidene. Hvordan bruker dere dem? Stemmer det at det er slike tynne gasskluter? Vi har ikke stellebordet på badet. Til største brukte vi våtservietter nesten hele tida. Men minsten ser ut til å reagere på våtservietter så vi kan ikke bruke det annet enn på tur. Er det noen lur måte vi kan ordne oss UTEN å måtte hente vann på badet før hvert stell???

Håper noen av dere smarte damer har noe godt tips.... ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mesoft kluter fuktet med vann med litt balneum hermal i (fås på apotek)... pose eller i en tett plastboks.

Skrevet

Jeg pleide å ta en pose, ha oppi litt vann og olje (jeg brukte olivenolje) også ha oppi passelig med mesoftkompresser. Da var det bare å ta ut av posen og bruke som våtservietter. Men du må lage såpass at det bare varer et par dager, for du har jo ikke noe konserveringsmiddel i blandinga :)

Skrevet

Vi tar bare mesoft fra pakka, bløyter disse i vann før de skal brukes til vask. Funker greit det, og vi har heller ikke stellebord på badet..;)

Skrevet

Fukt hele pakken og legg i en pose, så har du våtservietter uten noe annet enn vann ;-) Vi har dem til og med i stelleveska når vi er på tur! :-)

Skrevet

hva er mesoft? engangs? hvor kan man kjøpe det?

Skrevet

Det er helt tynne, myke kompresser som du får kjøpt på apoteket. 24,- kr for en pakke med 10x10cm. De er gebiale å bruke til rumpevask:o) Her har vi stellebord ved siden av vasken da, og bruker vann og evt litt babyolje på dem.

Skrevet

du får dem i 10x20 også. I esker av 200 stk!

Vi bruker denne størrelsen. litt greiere til vask av bæsjerumper når klutene er litt større:)

Skrevet

Jeg har et lite vaskefat som jeg putter noen kompresser oppi, vrir opp, vasker og kaster...slik blir det aldri f.eks bæsj i vannet. Dette fatet kan du jo bare fylle opp og ta med deg rundt i huset. Ute på tur legger jeg noen våte kompresser i pose...de blir jo litt kalde, men det er jo våtserviettene også.

Skrevet

Må dere hente vann da? Vi vrir bare opp kluten i vann på badet/kjøkkenet og tar den med når vi steller andre steder enn på badet, noe vi ofte gjør :-)

Skrevet

Jenta mi er bare 4 uker enda, så da holder 10x10 i massevis, he he;o) Men greit å vite at de finnes i større strl også - det visste jeg ikke:o)

Skrevet

Hvor mye koster disse store da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...