Gå til innhold

Fordeling av husarbeid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fordeler dere som har permisjon husarbeidet? Gjør mannen deres noe hjemme nå? Skal begynne å jobbe 80 % snart (4 dg i uken).Er det noen her som jobber/har jobbet i 80%. Hvordan fordelte dere husarbeidet da? Vil gjerne også ha synspunkter på dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har alltid delt på husarbeidet. Mannen er en reser med støvsuger og mopp, mens jeg er flinkere på støvtørking og bad og kjøkken. Mannen ser ikke når skittentøyskurven er full, men han er flink til å henge opp klær og brette sammen tørre.

Og sånn kommer det til å fortsette å være her i huset. :)

Skrevet

Vi fordeler husarbeidet omtrent like uansett om begge er borte om dagen eller ikke. Jeg gjør all klesvask og det som er forbundet med det (vi gidder ikke å stryke ting), han lager all mat. Jeg reser foran over gulvet med støvsuger, han halter etter med vasketue. Jeg gjør ting som man må sitte på gulvet for å gjøre (vaske rundt do, tømme kattekassen osv, han fortsetter å vaske gulvet. Støvtørking og speilpuss taes som det er behov for det. Når jeg er hjemme gjør jeg litt mer forefallende rydding på kjøkken og spisebord, men er begge hjemme deler vi på det også.

Vi gjør alt husarbeid sammen og følger ikke noe slavisk system. Poenget er samarbeid for da går ting raskere, ikke at vi skal telle vaskebøtter og tallerkener. Det blir bare smålig synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...