Gå til innhold

grøt til 3 mnd baby...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye skal de ha ? :)

Har har fått små smaksprøver med en tskje pulver og melk blandet til tynn tynn grøt. fått dette i fire fem dager...

når skal jeg begynne å økemengden og hvor mye ? til han ikke vil ha mer eller ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En 3 mnd gammel baby skal IKKE ha fastmat!

Skrevet

Du kan sikkert doble mengden nå slik at grøten blir litt tykkere og se hvor mye han vil ha og så øke på med litt og litt mer over en 2 ukers periode til du er oppe i full porsjon, så spiser han nok så mye som han trenger.

Skrevet

jo han kan fint spise maisgrøt blandet med melk. Hvor får du fra at han IKKE skal ha det ? kjenner du historien våres om hvorfor han får ?

Skjekk ut litt runt deg og forhør hvor mange som er tre mnd som får grøt.

Skrevet

Hæ? Grøt til 3 mnd gammel unge? Nei der går grensa.....man KAN vente til de er i hvertfall 4 mnd...og helst 5-6mnd. Hvis ikke så ber man jo om magetrøbbel.

Skrevet

takk da skal jeg prøve det :)

Skrevet

kjenner ikke en eneste en som har fått magetrøbbel jeg selv om de fikk litt grøt når de var tre mnd. er ofte en grunn til at man gir de grøt, man gjør det jo ikke for morro skyld, nå må dere slutte å være så fordømmende!!!!!!

Skrevet

Hun har sikkert en veldig god grunn til å gi grøt så tidelig tror du ikke? Noen blir faktisk rådet av HS eller lege til å gi fast føde før anbefalingene av ulike grunner.

Skrevet

Spiller ingen rolle hva som er årsaken til at han "trenger" grøt nå.

Jeg nekter å tro at helsepersonell har råda deg til dette.

Og jeg trenger ikke sjekke noe mer rundt dette, for det vet jeg.

Tullete at noen finner på slikt. Og som regel er unnskyldninga at da "sover de bedre"

-Mor sover bedre, mener dere vel.

Skrevet

vet du hva at nå gjør du meg skikkelig sint... hvordan kan du komme med så krasse svar uten å kjenne meg og babyen min ???

jeg har ikke sovet på fem år ellers jeg så skal nok klare noen år til. tenker det beste for babyen min.

du får ringe til noen helsestasjoner da vettu å høre.. ikke alltid du som har rett vettu. virker sm du tror du er feilfri.. det er det ingen som er.

du får heller begynne å svare på spørsmålene i innlegget i steden for å dømme folk. det er litt hyggeligere...

Skrevet

Jeg ble faktisk rådet til å gi min eldste grøt da han var like under 3,5 måned av HS fordi han var (og er fortsatt) så veldig stor av vekst og spiste meg nesten opp og trengte tydeligvis mer mat en gjennomsnittsbabyen. Jeg for min del fikk meg ikke til det og ventet til han ble litt over 4 mnd, da begynte vi å gi, og på det tidspunktet spiste han med 1-2 timers mellomrom døgnet rundt, jeg hadde gått ned mer enn 10 kg på bare ammingen og hans vekstkurve hadde begynt å flate ut... Så joda, noen ganger råder de faktisk til å begynne før.

Skrevet

Jeg svarte jo på spørsmålet ditt.

Jeg synes virkelig ikke du skal starte med grøt enda.

En 3 mnd gammel baby har ikke utviklet tarmsystemet nok til og fordøye grøt.

Du gjør selvfølgelig akkurat som du vil, men mye skulle vært uprøvd før jeg hadde starta med fastmat så tidlig.

Skrevet

spørsmålet mitt var ikke om dere syntes jeg burde det. det valget har jeg selv tatt og er fornøyd med det. Lurte på det praktiske i det jeg...

Skrevet

Jeg fikk råd av helsesøster å begynne med grøt da Tobias var 3 mnd. Dette fordi han ikke la på seg nok (han flatet helt ut på kurven sin) og han sov nesten ikke fordi han var så sulten. Jeg ammet han mye, men hadde rett og slett ikke nok melk. Ikke tok han flaske heller - og da er det ikke så mye annet å gjøre enn å begynne med litt grøt. Jeg hadde forsøkt å få i ham mme med skje, sprøyte og medisinbeger, men det kom bare ut igjen... Jeg blandet litt maisgrøt med mm og han fikk noen teskjeer av helt tynn, tynn grøt til å begynne med - så økte jeg mengden litt etterhvert. Han hadde aldri noen mage-problemer pga av at han fikk grøt så tidlig i hvertfall. Han begynte å legge litt bedre på seg + at han sov bedre.

Skrevet

vi fikk beskjed av hs at vår 3 mnd gamle baby godt kunne begynne med mais røt, og det gjorde vi og har ikke hatt trøbbel i det hele tatt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...