Gå til innhold

Vellykka nattavvenning!!! ENDELIG!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 7,5 mnd! Vi flytta han på et anna rom, pappa'n gikk inn og roa han med sutten hver gang han gråt... Kvarter, halvtime, time, annenhver og tredje time om en annen.

Først gikk det 6 netter (pappan's ferie, må jo time det, hehe). Så ble babyen syk med feber, og vi ville gi han all mat han ville ha, også om natten. Så da ble det å begynne helt fra starten igjen når han var helt frisk.

3 nye netter. Så skulle pappa'n på reisejobb. Gjett om jeg grudde meg - sitte der å roe han i 20 min om gangen, illskrikende baby, når jeg hadde puppen tilgjengelig, dautrøtt og visste at jeg skulle være oppegående med han alene på dagene i tillegg fra halv syv om morran!

Men trengte jeg detta? NEI=) =) =) Han sov natta gjennom den første natta jeg var alene med han!! Trodde d var flaks, men nå har d skjedd denna natta å! Tror vi har klart det! WEEEEE=) All ære til pappa'n i huset, flinkingen!!

Bebisen legger seg halv åtte på kvelden, og det neste måltidet han våkner etter, d får han - i 23, 24 tiden ca.

Så sover han til sju tiden!!! For noen nydelige timer å endelig få sove! Vi måtte opp i 3 faste måltider på dagen i tillegg til puppen! Er så glad!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes herlig ut !

Her er gutten blir drøye 9 mnd og han har ikke sovet en hel natt enda.. våkner masse, spes nå som han er forkjølet. Men når han er frisk skal vi virkelig prøve å få han til å sove hele natta!

Jeg prøver å ta studiekompetanse i tillegg til å være hjemme m gullet, og skal liksom lese på kvelden før jeg legger meg, men får ikke så mye overskudd til det, er jo sååå trøtt !!

Så alle tips tas i mot m takk, skal med sambo ta han noen netter , kanskje vi er heldige også!

Skrevet

Å så deilig! :-) Er slik det skal være vet du, vi skal få oss gode positive overralskelser! Kos deg med nattesøvnen du nå :-) Er litt missunnelig her, for vår minste er enda altfor liten til å vennes av med nattmat og jeg er ganske trøtt for tiden ja...

Skrevet

Tips skal du få:

*Legg han på eget rom så han ikke lukter deg!

* Få i han nok mat på dagen - er han mett på grøt, kan d godt være han ikke er mett på f.eks. frukt-glass! (her går d ned et halvt glass etter maten!) Og vi måtte opp i 3 fulle måltider! (grøt - middag - grøt)

*La pappa'n roe han med sutt. Krabber han rundt/reiser seg i senga og er helt vill på natta - som vår - legg han på ryggen og hold han forsiktig på hoftene. Men nok til at han ikke får snudd seg over på magen!

*Tilby vann i tilfelle han er tørst!

*Her spiste han hver 3.time (av og til annenhver), og målet var å hoppe over 1 måltid, slik at d gikk 6 timer i mellom. Så mellom 24 og 06 - ingen mat!

*Ikke sprekk - nettene blir verre enn før, vår hylte ihvertfall høyere og lengre den andre gangen vi satte i gang!

Detta var sikkert tips du kunne og hadde hørt fra før, men det er ihvertfall oppskriften vår :o)

Masse lykke til :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...