Gjest Skrevet 24. august 2007 #1 Skrevet 24. august 2007 Jenta mi spytter bare ut! Hva skal jeg gjøre? Har prøvd og prøvd, men hun har vært sånn fra dag en! Og hver dag er det det samme.. Vet ikke hvor mye søl vi har tørket opp og tøy vi har ødelagt... Aaaarrrrgh!!
Gjest Ultemecia&Mikrovampyren Skrevet 24. august 2007 #2 Skrevet 24. august 2007 Hadde samme problem som deg. Hver gang jeg ga tran var det totalnekt på mat resten av dagen også pga skrekken. Så jeg har begynt å gi d-vitdråpre og skal prøve tran igjen når hun er eldre. :-) Legger til at ingen i min familie har vært trantilhengere som små og at de fleste har fått dråper, enten d eller biovit. Hs sa også at det var helt okidoki
Gulosten™ Skrevet 24. august 2007 #3 Skrevet 24. august 2007 Da bare dropper du det, og gir vitaminD-dråper i stedet:P
Eliise Skrevet 24. august 2007 #4 Skrevet 24. august 2007 Her funker det å blande 50/50 tran og sanasol =) Ellers så går det sikkert bra uten tran og. Jeg har vokst opp uten, og har vært frisk og fin hele veien ;-)
Gjest Skrevet 24. august 2007 #5 Skrevet 24. august 2007 HS og leger spør hver gang jeg er der om hun får tran. Det så mye mas med de også. Skal bare gi dråper og si ja når de spør om jeg gir tran. Jeg er så dårlig til å lyve, men det vet ikke de.. hihi..
Mari26 Skrevet 24. august 2007 #6 Skrevet 24. august 2007 Hadde samme problem, til jeg kjøpte Kaptein Sabeltann-tran med tuttifruttismak-den liker hun faktisk:-)Har smakt den selv, og den smaker ikke ille (hater vanlig tran jeg også). Selges f. eks på Prix.
Gjest Skrevet 24. august 2007 #7 Skrevet 24. august 2007 Hos oss gir vi bare sanasol. Har prøvd tran siden han var liten, men han bare spytte det ut. Mye søl og sinnsykt ekkel lukt, så vi bare kutter det ut.
FuriLaks Skrevet 24. august 2007 #8 Skrevet 24. august 2007 Anbefaler Eskimo3 med tuttifruttismak på det sterkeste! Kan gis til helt små fordi det bare inneholder natulige aromaer. Kjøpes på helsekostbutikk. D-vitamindråper kan ikke erstatte tran, når omega3 er så viktig!
Nettemor m/JENTENE ;) Skrevet 24. august 2007 #9 Skrevet 24. august 2007 For de som prøver og ikke vil ha klærne ødelagt er det fint å gi tran til ungene når de bader. Gi det mens de sitter i baljen så gjør det ikke noe om de søler.
kokko Skrevet 24. august 2007 #10 Skrevet 24. august 2007 vi fikk som anbefaling å gi tran i smokken til flaskene... så kan hun tytte/ suge, tranene i seg. Vi gir tranen på kvelden, så slipper vi at han gulper det opp hele dagen. først tran og etter en stund får han kveldsmåltidet... vi gir nå tran fra en tskje
meg & to små vampyrer Skrevet 24. august 2007 #11 Skrevet 24. august 2007 Masse å prøve: eskimo3, kapteinsabeltanntran, smartfish. Viktig med omega3 også, ikke bare d-vitamin vi gir dette for:)
Darth Vader Skrevet 24. august 2007 #12 Skrevet 24. august 2007 Vi kutta ut den tranen vi. Full av miljøgifter og dritt. Jeg tror i bunn og grunn at tran er mer usunt enn sunt. Og når helsesøster spurte om ungen fikk tran så sa vi: selvfølgelig får han tran *nikke*. Gadd ikke det gnålet. Prøvde å forsvare oss da jentungen var liten, men jeg gikk lei og gikk over til å lyve i stedet. Det er ikke et lovbrudd å ikke gi ungene tran - og det kan hende de lærer å lese på skolen likevel.
Cat.68 Skrevet 24. august 2007 #13 Skrevet 24. august 2007 Når snuppa var liten baby bare låg hun innlagt på sykehus i 3 mnd. Vi plagdes med den tranen. BARNELEGEN, bad meg slappe helt av , fortalte at Tran er immari oppskrytt og anbefalte oss D vitamindråper og Biovit isteden , som er et FULLGODT alternativ til Tran. Bare her i Norge det er slikt mas om tran. Resten av Europa bruker d-vitamin dråper.
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 24. august 2007 #14 Skrevet 24. august 2007 Jeg er tran fan. Ble operert for ett par år siden mistet mye d vitamin måtte da ta dobblet med tran ett par måneder fortsatte med tran og fra den gang har jeg nesten ikke vært syk. Litt kjøla kan jeg bli men kommer meg raskt. Fant ut att det var enklere å gi tulla tran blandet med melk i flaske. Hun er vant til tran fra unnfangelsen så kan jo være derfor hun sluker det. Om hun ikke vil ha melk gir jeg det på kvelden naken like før bad. Ingen klær blir ødelagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå