Gå til innhold

Er det mulig aa lekke litt fostervann....-

Anbefalte innlegg

Skrevet

ogsaa stopper det og ikke noe mere skjer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok mulig det. hvor langt er du kommet?

Skrevet

Jeg lekket FV når jeg skulle ha nummer 1, og det lekket i et par timer før det sprakk totalt,og hele liter`n kom ut i et splæsj...

Man kan lekke tidlig i gravidteten,men da må man ligge i ro. FV fornyes hele tiden,så om rifta er liten,så kan det gå helt fint.Men ikke om den revner...så hvis du ikke er særlig langt på vei,må du komme deg til sykehus,så de får testet om det er FV.

Ofte er det urin ;o)

Skrevet

HI her,

jeg har termin 17 sept, saa jeg er nesten 37 uker. De siste 3 dagene har jeg merka mye saanne "mensmurringer" nederst i magen, pluss en del kvalme faktisk, og om kvelden naar jeg gaar paa do, saa stopper det liksom aldri..

Sorry litt mye detaljer som fölger:

Jeg slutter aa tisse, ogsaa bare kommer det en helt blank og gjennomsiktig vaeske i noen minutter, veldig lite av gangen men jeg kunne fylt et halvt melkeglass paa 5 min. Noen ganger har det ingen lukt, andre ganger litt sött.

Saa jeg tenker at det kan jo bare vaere urin som er veldig lys fordi jeg har drikki mye, men jeg har ikke drikki mye vann midt paa natta de siste 3 dagene heller, saa jeg tror liksom ikke at det er det.. Men, kvier meg for aa dra til legen med dette siden jeg har vaert saa utrolig mange ganger innom legevakta i löpet av svangerskapet, at jeg blir flau av tanken paa at jeg drar igjen, og jeg har null aapning og det er urin liksom.. :-/

Skrevet

Det høres jo ut som fostervann, da, særlig med den søtlige lukta. Jeg syns du skal dra til legen allikevel. :) sjekk det ut, er ikke bra om det lekker og lekker fostervann heller.

Skrevet

Høres ut som fostervann. Jeg hadde ventet på dette kneppet alle snakket om men kjente bare at jeg lekket litt. Gikk på do, tisset og så fortsatte det å renne forsiktig når jeg var ferdig. Dro på føden og fikk sparketest, de var usikker på om det var fostervann og fikk på bind og ordre om å gå en tur. Når jeg reiste meg fosset det ut så da var det ingen tvil. Jeg ville gått reist på føden, er det ikke fostervann likevel så kan ingen bebreide deg for å ta godt vare på deg og minsten. Lykke til!

Skrevet

Du drar ikke på legevakta med det, men til fødeavdeligen. HVis det er fostervann og riene ikke starter av seg selv i løpet av få dager må de sette deg i gang. Det er en viss risiko for infeksjon når vannet har gått. Du ringer fødeavd (du har sikkert fått papirer derfra i posten?) og så kommer du inn med et bind og de tester væsken. Dette er ikke noe å være flau over, heller skal du være stolt over å være en engasjert mamma som gjør det som er nødvendig for å ta vare på barnet ditt. Lykke til:)

PS en fostervannslekasje reparerer seg ikke, når hinna har sprekt har den sprekt..

Skrevet

Jeg trodde også jeg lekket fostervann. Det bare rant ut gjennomsiktig litt hvit væske. Luktet ikke urin. Jeg hadde heller ikke drukket mer enn normalt.Fikk beskjed om å fylle et glass med det å komme til sykehuset. Viste seg at det ikke var fostervann - men dette var meg da....

Ville undersøkt uansett!!

Skrevet

hei!

ikke vær flau for å bruke legen/legevakten. du er bare en bekymret og omsorgsfull mamma (snart, hvis du ikke har fler da :)).

jeg hadde tatt en tur til legen. jeg lakk fv da jeg ventet førstemann, og det du beskriver kan høres ut som at det er fv, ja.

kanksje best å ta en tur. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...