Miss Dynamite Skrevet 23. august 2007 #1 Skrevet 23. august 2007 har vel egentli 2 ting å fortelle da men... ble ferdig med mensen for CA 4 dager siden.... hadde sex igår, og begynte å blø litt etter det.. og hadde sex idag også, og begynte søren meg å blø idag også!?!? why?? aldri skjedd meg før iallfall.. Og ang endometriose, det var en link her tidligere, ang symptomer og diverse.... Jeg hadde alle symptomene,og snakket med noen koselige damer herfra... har nå bestilt time til mandag, til gynekolog på nøtterøy,vestfold... kvinnedoktoren.. noen som har erfaringer derfra?! bestilte time bare for å sjekke om jeg har dette eller ikke... Og får en mannlig lege..FIKK PANIKK!!! livredd for slikt,særlig når det er menner..Skal ha med kjæresten min, men første gang jeg var hos gyn,og d var en mann,gråt jg så jævli at legen SENDTE UT typen min!!! må klare å roe meg denne gangen,og ha han der som støtte men er liiiivredd!!!
mammat2goll Skrevet 24. august 2007 #3 Skrevet 24. august 2007 Har bare vært på UL der, men er kjempekoselige folk som jobber der. Går nok bra skal du se Masse lykke til
Miss Dynamite Skrevet 24. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 24. august 2007 takk.. aldri vært der jeg.... for har liksom ikke trengt privat klinikk,men føler jeg må ha time ganske fort og tenkte d lønte seg... vet noen hvor mye det koster for en gyn.sjekk? men fortsatt liiivredd for mannlig gyn..hehehe
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 24. august 2007 #5 Skrevet 24. august 2007 Jeg skjønner deg godt, men det kommer til å gå kjempebra! Har bare hørt positive ting om han som jobber der. Skal krysse fingrene for at alt går din vei til mandag!!! Og at du snart får en liten spire i magen=)=) Er du fra Tønsberg?
Miss Dynamite Skrevet 24. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 24. august 2007 vi har jo snakka sammen før ;P jeg som gikk på teigar, eller begynte d året du slutta var det vel hehe..du bodde,bergan? jeg på kaldnes....hehehe.. jeg er livredd ,men prøøøver å tenke at han har sett tusenvis av de før.. Hehe... håper bare jeg ikke har den sykdommen,og at ting snart kan begynne å skje!!
Miss Dynamite Skrevet 24. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 24. august 2007 blør fortsatt bitte litte grann enda
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 24. august 2007 #8 Skrevet 24. august 2007 JA, JEG VEIT!!! hahaha... Så det med en gang jeg hadde skrevet;p *flire* Jeg er så kort i hodet;p hehehe Ser liksom aldri på nicket til folk før etterpå. *flau, flau, flau* Sorry... Tilgir du meg? =)
Miss Dynamite Skrevet 24. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 24. august 2007 klart jeg tilgir deg =) =) haha... åh idag drar jeg på hytta på beitostølen...hmm... jaja.. men faen, hvorfor blør jg litt etter mensen/sex a?! blir helt satt ut jeg
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 24. august 2007 #10 Skrevet 24. august 2007 Ja, jeg håper virkelig at dere bare har hatt uflaks til nå. Har dere prøvd "aktivt"? Med eggløsningstester o.l.? Eller har dere bare tatt det sånn ca:) Mandag er jo heldigvis ikke så lenge å vente:)
Miss Dynamite Skrevet 24. august 2007 Forfatter #11 Skrevet 24. august 2007 uflaks til nå? (nå er det meg som er...litt borte) hehe.. vi har ikke tatt el tester, bare sånn ca, men har jo "satt inn" i OVER 2 ÅR DA...uten noe som helst resultat!!!!
Serial mom Skrevet 24. august 2007 #12 Skrevet 24. august 2007 Jeg har ikke vært der du skal,men jeg har vært utredet for mistanke om endometriose(del av utredningen for ufrivillig barnløshet,vi slet en stund med å få det til,2 år,inkl. 2 mislykka graviditeter med 1,5 års mellomrom) Hadde mye smerter ved mens,hodepine,feber,kvalme,svimmelhet... For å sjekke etter endo.,så må du igjennom en laparoscopi(kikkehullsundersøkelse) på dagkirurgi på sykehuset,i full narkose. Det er ikke spes. vondt,men du vil merke det litt noen dager etter operasjonen.(noen har mer vondt enn andre,da) Finner de noe,så fjerner de det med laser. i tillegg skyller de igjennom egglederne dine med kontrastvæske for å sjekke om noen av dem er tette. Hos meg fant dem ingenting annet en en liten flekk av endo,kvalifiserte ikke til diagnosen,og jeg ble gravid like etter:-) Lykke til!
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 24. august 2007 #13 Skrevet 24. august 2007 Hmm... Det å blø etter sex er jo egentlig vanlig når man er gravid da;P Og når man er ekstra fruktbar;) Rart at det plutselig har skjedd nå, hvis det aldri har skjedd før, men det kan jo også være helt tilfeldig:) Åh.. Så deilig å komme seg på hyttetur da!! Er dødsmisunnelig. Du veit at det bare er å stikke innom gravidtreffene våre da! Selv om du ikke er gravid enda:) Skjønner hvis du synes det er litt ekkelt og vanskelig siden du ikke har blitt gravid selv enda, men hadde vært kos å bli kjent med deg =)
Miss Dynamite Skrevet 24. august 2007 Forfatter #14 Skrevet 24. august 2007 oi såpass...!! så man får ikke testet det hos gynekologen? han legen ga inntrykk at det gikk.... har hatt kikkehullsoperasjon før,når jeg fjernet galleblæra så det kjenner jeg til... vi har jo prøvd,og div. i over 2år uten resultat.... jeg er kvavlm,svimmel..veldi hodepine. STERKE mens smerter en uke før minst, og under mens.. har også store fordøyelsesproblemer som legene ikke fant ut av.. som de sier: du må bare leve med det... hadde en cyste på eggstokken i fjord,men den forsvant av seg selv så ikke vet jeg!!!
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 24. august 2007 #15 Skrevet 24. august 2007 Hmm.... Vi begynte å prøve på nr 2 da snuppa vår var 15 mnd gammel, og jeg ble ikke gravid:( Da hun var blitt 2,5 år gammel begynte jeg på p-ringen igjen fordi det ikke "passet helt" å bli gravid akkurat da, men da jeg tok den ut igjen i mars satt spira på første forsøk!! Emalie ble 3 år i april. I begynnelsen av prøvinga tok jeg eggløsningstester også, men vi hadde nok bare "uflaks" i ett år. Så det kan faktisk skje;)
Miss Dynamite Skrevet 24. august 2007 Forfatter #16 Skrevet 24. august 2007 hmm jeg kan jo bare håpe, men å være gravid nå virker litt rart..hadde jo mensen i 4 dager....! ekstra fruktbar?man er vel ikke det et par dager etter mens..... ja blir deilig, men jeg kaller det ikke HYTTE.. 190 kwm med boblebad og alt man kan drøøømme om!!! hadde vært kos å bli kjent med deg også! ekkelt er det vel ikke, men hadde kanskje følt meg litt "dum"
Serial mom Skrevet 24. august 2007 #17 Skrevet 24. august 2007 Hmmm.... Var da hos gynekolog,men hun kunne ikke se noe,nei. De ser mest etter cyster,knuter o.l på UL,sånn ellers tror jeg man må ha lap. for å diagnostisere. Veldig mange blir forresten gravide raskt etter lap.,så det kan jo ha noe for seg,selv om dem ikke finner endometriose. De fant aldri noen årsak til at det tok tid for oss,var vel bare tilfeldig. Aner ikke om lap.'n jeg hadde hjalp oss,men den gjorde det ihvertfall ikke verre:-) Du kan evt. høre med Doffine her inne,hun har endometriose og cyster, så kan en del om det der,ifall du tror du kanskje har det og lurer på noe.
Miss Dynamite Skrevet 24. august 2007 Forfatter #18 Skrevet 24. august 2007 så det vil si at jeg MÅ ta den andre undersøkelsen for å se etter det...? har allerede hull i navlen ;P hehehe... typen er jo helt frisk og gyn sa at her så alt bra ut så jeg vet ikke.. men ingen tester eller noe ble tatt....
Serial mom Skrevet 24. august 2007 #19 Skrevet 24. august 2007 Nei,du må jo ikke,men for å utelukke/bekrefte endo,så må du vel antagelig det,skulle jeg tro.(uten at jeg er ekspert,men jeg måtte det ihvertfall) Hos meg tok dem standard blodprøver og innvendig GU,var vel det eneste som ble gjort mtp utredning,forutenom lap. da. Har du regelmessig syklus da? Prøvd å måle temperaturen for å sjekke etter om du har eggløsning,eller tatt blodprøver for å se etter det? Går enkelt å tempe da,men man må gjøre det noen måneder da for å se tendensen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå