Gå til innhold

November: Er det noen av barna her som sover i slik sovepose?


Honningmelon

Anbefalte innlegg

Lurer på om jeg skal prøve det på jenta mi, for hun styrer så innmari i senga når hun skal sove. Og det ender med mye sutring pga at hun blir liggende på tvers, klemt inni hjørnet osv.

 

Kan det funke å bruke slik sovepose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Magnus har alltid sovet i "soveposer".. Trodde det skulle gjøre slik at han ikke kunne bevege seg så mye, men det gjorde han likevel.. Styrte fælt rundt i sengen.. Og havnet alltid på magen.. Så kjøpte jeg en sånn pose med seler, og tenkte at nå kan han i hvertfall ikke snu seg over på magen, for det er det jeg synest er eklest.. Men han klarte det tilslutt og.. Så nå sover han bare i posen, mest for at han skal holde varmen om natten, for han ligger aldri under dynen..=o) Men ser at Mamsn 81 bruker en slik, og at det fungerer for de.. Så du kan jo kjøpe en og se om det går fint for dere og.. Jeg kjøpte min på Reflex.. Men føler at kanskje selen blir festet litt for langt nede på posen, og derfor han klarer å snu seg.. Men det er jo noe som heter Babysafe, så kanskje den er bedre.. Men den hadde de ikke på Reflex der jeg var..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa begynte å snu seg over på magen da hun var 3 mnd., og fra da til hun var 6 mnd. brukte vi babysafe. Det funket som bare det, hun sov mye bedre. Vi sluttet med den da vi syntes hun var 6 mndr. og vi syntes hun var sterk nok til å ligge godt og trygt på magen (elsker å sove med den lille rumpa i været).

 

Brukte den også et par netter da hun begynte å reise seg i senga, men ikke kunne sette seg (masse hyl og skrik når hun ble sliten av å stå). Måtte bare få sove et par netter i den perioden....

 

Nå snur hun seg også mye om natta og setter seg fast.. Et tips jeg har fått er å feste laken/store tøystykker rundt sidene på sengen slik at småen ikke fester seg fast i sprinklene om natta. Har ikke prøvd det selv, men det skal visst funke.

 

 

Jeg ville ha prøvd å få lånt meg en slik pose først for å prøve om det funker for dere før du invisterer i en pose (koster mellom 500-800kr for en ordentlig pose som kan spennes fast). Kan jo hende at barnet deres hater det, de er jo større nå og sier sterkere ifra.

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her soves det i sovepose fra sparkjøp. Det fungerer veldig bra og hun finner roen fort i den. Uten den er det turning, ståing, klatring og snurring i en evighet før hun sovner. Og når hun sover havner hun i en krøll oppe i et hjørne. Så jeg synes den er veldig fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2

Vi kjøpte nattpose denne uka og Håkon sover i skrivende stund sin 3 natt i denne. Det har gått bra så langt.

Han har den siste uka styra noe voldsomt i 4.30 tiden på natta. Kommer inn og finner han stående i senga og det tar en evighet å roe han igjen (ca 1 time).

 

Håper at nattposen skal hjelpe for dette + at jeg slipper å bekymre meg for ståingen hans i senga. (han har lært å sette seg ned igjen, men det hender jo han tar overbalanse og raser i sprinklene).

Noen ganger når han styrer som værst er det ikke mulig å roe han og det eneste som hjelper er å la han gråte seg i søvn. Kan ikke gjøre det når han kan reise seg i senga, men nå med nattposen går det ann.

 

Vi har forresten BabyDan nattpose. Den har stropp som går under madrassen. Kjempegrei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...