Honningmelon Skrevet 23. august 2007 #1 Skrevet 23. august 2007 Jenta mi er 9 mnd, og har helt siden hun begynte å få fast føde, ikke hatt magemål. Akkurat sånn var eldstemann også til han var 10-12 mnd. Da begynte han å si stopp når han var mett. Men, sånn det er nå, så må jeg liksom gå etter mål når jeg gir henne mat. Må liksom bare føle meg fram på om jeg syns hun har spist nok, og lete etter bittesmå tegn på at hun kanskje er mett. Hun gaper til det er tomt uansett. Er så redd for at jeg skal gi enten for mye eller for lite. Hun har lagt på seg i rykk og napp helt siden fødsel, så føler liksom ikke vekta er noe å gå ut i fra heller. Og helsesøster er helt grønn, så nytter ikke å snakke med henne. Er det noen fler som har opplevd dette med barna sine?
Sara Rompompei Skrevet 23. august 2007 #2 Skrevet 23. august 2007 Poden min er i grunn sånn han og. Men om han får for mye så gulper han... Han er og 9 mnd Jeg gir ham det jeg synes er passe. 1-2 brødskiver til frokost 1 posjon grøt til lunsj og litt frukt middagsglass til middag og yoghurt til dessert Og så litt grøt til kvelds Hvordan ligger jenta di an på vektskalaen da? Og er hun fornøyd om du stopper når du synes det er nok?
Honningmelon Skrevet 23. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. august 2007 Hvor mye grøt gir du da? Jeg gir henne 1 stor brødskive til frokost, grøt til lunsj, middagsglass til middag og grøt til kvelds. Hun har ligget nederst ¨på både vekt og lengde siden fødsel, men følger sin egen kurve bra, så er hverken tykk eller tynn. Men, hun har perioder hvor hun går lite opp i vekt (har hatt det hele veien), og da blir jeg usikker... Hun er fornøyd når jeg stopper å gi henne. Men, noen dager gulper hun masse, og andre dager ingenting... syns det er vanskelig jeg...
Sara Rompompei Skrevet 23. august 2007 #4 Skrevet 23. august 2007 synes det virker som om du gir nok mat. Om hun følger kurven sin så bør du være trygg. Når jeg gir grøt så gir jeg en sånn dyp barnetallerken. vet ikke helt hvor mye det er. Men du skjønner nok omtrent hvor mye Så lenge jenta di er fornøyd så er allting bra! Nå går de visst ikke så mye opp i vekt heller, for de er jo mer aktive enn de var for kort tid siden. så nå forbruker de mer energi. Ta det med ro du.
Honningmelon Skrevet 23. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 23. august 2007 Ja, da får jeg satse på jeg gjør det rikig :-) Håper bare hun begynner å si fra selv snart. Er litt enklere da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå