Anonym bruker Skrevet 23. august 2007 #1 Skrevet 23. august 2007 Har ammet godjenta hele tiden, nå er hun snart 9 1/2 mnd.. Veldig krevende baby, klarte å slutte nattammingen for noen mnd siden men det varte bare et par uker, nå vil hun ha pupp flere ganger på natten. Jeg er forferdelig sliten, har vært mye syk etter fødsel, er fremdeles ikke frisk, det kommer til å ta lang tid før jeg er helt frisk igjen. I tillegg til dette har pappan aldri tatt en eneste våkenatt, hun sov aldri hele natten gjennom, først kolikk, men når den var over, fortsatte de søvnløse nettene..da hun var 8 mnd ble det oppdaget senskade etter fødsel, det var grunnen. Fått beh, jenta fungerer bra nå, men nå er de #¤%/()/) tennene, så fortsatt ingen nattesøvn. Har prøvd å trappe ned, men hun vil rett og slett ikke. Er nok at hun dunker seg litt når hun reiser seg opp, så må hun ha extra pupp...veldig sta lita frøken :-) Ammingen suger ut det lille jeg har av energi i kroppen, føler at alt er veldig krevende, jeg ble alvorlig syk i vår (hjertet) pga altfor lite hvile i forhold til hva hverdagen krevde av meg. Har dårlig samvittighet, men tenker å slutte å amme snart, jeg har jo ingenting å gå på føler jeg..Har et eldre søsken også, så hun er ikke alene. Jeg gir alt jeg har til ungene, men har ikke noe igjen til meg selv..Føler meg som en melkeku uten egne rettigheter...Hjeelp !!
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 23. august 2007 #2 Skrevet 23. august 2007 Er du sammen med faren? Har han en helt spesiell jobb?
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 23. august 2007 #4 Skrevet 23. august 2007 Ja til det med spesiell jobb også? For hvis han har en helt vanlig jobb, men likevel ikke har tatt en eneste natt med babyen må jeg si at jeg er sjokkert! Og det selv om du har blitt syk...har du sykemelding i permisjonen din så har jo han rett til å overta den permisjonen, og begge går hjemme. Det er vanskelig å slutte å amme når babyen kjenner lukta av melk i puppene dine, så da er det best å få hjelp fra noen andre når man trapper ned/slutter.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2007 #5 Skrevet 23. august 2007 Han har en viktig jobb ja, men han har hatt muligheter mange ganger, har jo vært ferier, helger , osv... Men ikke en eneste natt! Har ikke permisjonsrettigheter desverre. Har gått mange runder m han ang nattevåken, men gitt opp..Har ikke energi til det mer, selv om jeg vet at det er galt å gi seg. Håper at ting stabiliserer seg snart siden hun er så gammel..men det var den vanskelige ammesltten, hun er veldig tett på meg, og elsker "mammy milk" ;-)
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 23. august 2007 #6 Skrevet 23. august 2007 Skjønner det blir et hakk vanskeligere når en ikke har permisjonsrettigheter, og at faren dermed ikke har det heller, MEN dette står det på NAV: Hvis mor ikke har opparbeidet seg rett til fødselspenger og får kun engangsstønad, har ikke far rett på fedrekvote. Fedrekvoten henger sammen med at mor har rett på fødselspenger. Men far kan søke ordinær fødselspermisjon i 29 (100%) eller 39 uker (80%), men da er det krav at mor må enten arbeider helt eller delvis, tar offentlig utdanning på heltid, studerer i kombinasjon med arbeid som til sammen blir heltid, på grunn av sykdom eller skade er helt avhengig av hjelp til å ta seg av barnet eller er innlagt i helseinstitusjon og ikke kan ta seg av barnet Altså kunne han ha tatt ut permisjon da du var syk. Skjønner at du er sliten og ikke orker å ta opp kampen med at han ikke tar nattevåk, men jeg må si at jeg bli provosert over at han fraskriver seg ansvaret på denne måten både ovenfor deg og barna, og at dette bør han ikke komme unna med! Den viktigste jobben av alle er jo å være der for familien! Når det gjelder ammeslutt...tar babyen flaske? Har du smurt brystvortene dine med sennep eller lignende?
Anonym bruker Skrevet 23. august 2007 #7 Skrevet 23. august 2007 Nå ble jeg et hakk mer forbanna her, ang det du skrev om NAV, vi var på kontoret og snakket med de da jeg var syk, men neida det var INGENTING far hadde rett på, jeg måtte bare gå hjemme med baby selv om jeg var alvorlig syk ! Dette skal de få høre ! Tusen takk for svar :-) og når det gjelder far og nattevåk, kommer jeg aldri til å glemme ham og hans egoisme der :-( Det har gått hardt innpå meg! Sennep har jeg ikke prøvd, hehe uff hørtes guffent ut men ska ha det i bakhodet, mange takk for råd :-) Må prøve få litt søvn nå, er faktisk helt stille i huset bortsett fra katten som nettopp slapp en promp, blæh :-)
Anonym bruker Skrevet 24. august 2007 #8 Skrevet 24. august 2007 Fikk et tips om at baby,n kanskje bare er tørst, så hva med ei flaske med vann på nattbordet...? Kan jo være verdt et forsøk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå