tredjemann 0 dager igjen! Skrevet 23. august 2007 #1 Skrevet 23. august 2007 har 18 dager til termin. Og på forrige kontroll hadde jeg 3+ på urinen. Hun på lab'en skulle høre med legen om de skulle sende prøven til dyrking og lurte på om jeg hadde noen symptomer på urinveisinfeksjon... Jeg går jo ofte på do, men det har jeg gjort hele svangerskapet. Men i dag svidde det da jeg tisset.... Noen som har hatt det i slutten av svangerskapet? Er det noen fare og kan det behandles?
Erisa* Skrevet 23. august 2007 #2 Skrevet 23. august 2007 Vanligvis er det ikke farlig, men hvis man går for lenge med en urinveisinfeksjon (uvi), så kan det spre seg til nyrebekkenet, og du kan få nyrebekkenbetennelse. Da får man høy feber, blir ganske dårlig, og får ofte vondt i ryggen. Derfor behandler man gjerne en uvi. Avhengig av hvilken bakterie som forårsaker infeksjonen, vil du få antibiotikum. De vanligste uvi-bakteriene går det fint å ta knekken på med antibiotika, også for gravide. Du trenger nok ikke bekymre deg, men du kan godt ringe til legen og fortelle at det svir når du tisser. Det er veldig vanlig å få uvi når man er gravid, det er også ganske vanlig å få slik infeksjon uten symptomer. Det ser man sjelden hos ikke-gravide.
tredjemann 0 dager igjen! Skrevet 23. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. august 2007 Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå