tredjemann 0 dager igjen! Skrevet 23. august 2007 #1 Skrevet 23. august 2007 har 18 dager til termin. Og på forrige kontroll hadde jeg 3+ på urinen. Hun på lab'en skulle høre med legen om de skulle sende prøven til dyrking og lurte på om jeg hadde noen symptomer på urinveisinfeksjon... Jeg går jo ofte på do, men det har jeg gjort hele svangerskapet. Men i dag svidde det da jeg tisset.... Noen som har hatt det i slutten av svangerskapet? Er det noen fare og kan det behandles?
Anonym bruker Skrevet 23. august 2007 #2 Skrevet 23. august 2007 Det er ganske vanlig med UVI i svangerskapet, uavhengig om det er i begynnelsen eller på slutten. Det er ikke noen fare å ha UVI i svangerskapet, så lenge det behandles og ikke utvikler seg til nyrebekkeninfeksjon. Dem gir deg alltid medisiner du kan ta som ikke er skadelig for fosteret. Så om det skulle vise seg at du har UVI så får du resept på antobiotika, og da er du mest sannsynelig kvitt det innen en ukes tid, ofte før også. Men det er viktig at du fullfører kuren.
tredjemann 0 dager igjen! Skrevet 23. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. august 2007 takk for svar!
ano`num *17.03.10* Skrevet 23. august 2007 #4 Skrevet 23. august 2007 Har hatt et dusin av uvi gjennom sv.skapet og fått antibiotika hver gang. Vi gravide kan ha uvi selv om vi ikke merker symptomene. Har forstått det på legen min som om det er ganske vanlig. JM sa også til meg at de ser en ganske høy tendens av div urinveisplager hos gravide ifh resten av befolkningen. Det som er skummelt med ubehandlet uvi er at det kan fremskynde fødselen. Det er jo også fare for nyrebekkenbetendelse, som ikke er noe godt. Infeksjoner kan også skape uskyldige men ubehagelige kynnere.
tredjemann 0 dager igjen! Skrevet 23. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 23. august 2007 Ah, og jeg har ganske mye ubehagelige kynnere.... men nærmer meg jo termin.... Vet du/noen om det er dumt/farlig om man føder med uvi/før man har fått behandling? Altså om det er mer vondt for meg, eller ikke bra for babyen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå