Gå til innhold

Dumt eller bra å traske mye nært termin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er begynt i permisjon og kjeder meg SÅ VANVITTIG. Derfor blir det til at jeg trasker rundt i by'n eller går tur hver dag. Får jo vondt i beina og bekkenet når kvelden kommer, men dette kan jeg leve med.

Men er det bra eller dumt å gå mye på dette stadiet i graviditeten? Vil det f.eks kunne fremskynde fødselen? (hvilket vil være positivt på dette stadiet, he he) Eller vil det kunne forverre bekkensmertene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med tulla gikk jeg mer og mer jo lenger på vei jeg var. Fikk høre det var noe av grunnen til en kjapp og enkel fødsel. Tyngdekraft og trening har en tendens til å gjøre ting enklere, itillegg til at jeg fødte knestående.

Fødlen fra vannet gikk: 5t 45min, fra riene begynte (mens-murring i rygg og mage): 4timer, fra jeg kunne si at "dette-er-rier-for-dette-gjør-vondt": 2t 30min. Alle regner fødelstiden forskjellig. Derfor er 3 forskjellige tider nevnt.

Denne gangen har jeg fått bekkenløsning, og bena blir numne om kvelden, men jeg har ikke klart å ta hensyn til bekkenet (støvsuger, ligger på gulvet å vasker og leker-gjør det meste som jeg pleier) og går ikke til behandling, men jeg går så mye jeg klarer, og ryggen har faktisk blitt bedre etterhvert istedet for verre.

Det eneste jeg har klart å la være er å bærer 4 bæreposer og har tulla på skuldrene når jeg kommer fra butikken, og jeg bøyer meg minst mulig når jeg bærer tulla. Har forresen 53 dager igjen til termin.

Lykke til;)

Skrevet

Aktivitet skal vel være bra, så lenge du ikke overbelaster kroppen din. husk aten slitn kropp yter mindre enn en frisk og aktiv kropp!! Gå turer, men du trenger ikke overanstrenge deg. Hold føttene høyt, når du hviler. Ta deg tid til å sette deg ned, når du går rundt å trasker.Det er ikke for at du er lat, men for å avlaste bekkenet.

Og husk! Vi er forskjellige!

Hilsen førstefødende i uke 36!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...