~hope~ i 7.himmel Skrevet 23. august 2007 #1 Skrevet 23. august 2007 Hvordan venne lillemor til å sovne i sin egen seng?hun er nå 11 uker og er visst nok gammel nok til å lære seg det nå.Holdt på i noe som føles som evigheter i kveld.
Grorüd.. Skrevet 23. august 2007 #2 Skrevet 23. august 2007 Har samme problemet, bare at hun vil ikke sovne i vår seng heller... ehh huff "/
<3 Felicia og Jonathan <3 Skrevet 23. august 2007 #3 Skrevet 23. august 2007 bruker hun smokk? det hjalp oss ihvertfall.. hun roer seg ned så mye bedre da.. hvis hun ikke tar smokk anbefaler jeg å prøve NUK sine.. de er de eneste snuppa mi tar. får kjøpt de på lekebutikk og babyshop vet jeg ihvertfall
~hope~ i 7.himmel Skrevet 23. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 23. august 2007 jajo,asså..ho ha brukt smok og har enda sugbehov,men ha fått uvanen me å heller ville ha lillefingeren min:s roer seg når hun først tar den igjen,men tar sin tid fra skikinga og til hun kjenner at den er go å kose med.prøver å venne henne av fingeren nå.Brukte den en periode når hun plagdes med vondt.
<3 Felicia og Jonathan <3 Skrevet 23. august 2007 #5 Skrevet 23. august 2007 er nok lurt å holde på til hun roer seg.. det tar tid her også. men det er en periode man bare må bite tenna sammen å holde ut.. så blir det bedre snart
~hope~ i 7.himmel Skrevet 23. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 23. august 2007 uff ja..må jo nesten det.gir vi opp,så tar det vel bare lengre tid neste gang.Er jo til alles beste at det ordner seg slik at hun sovner selv og i egen seng
martina85-jentebaby;) Skrevet 23. august 2007 #7 Skrevet 23. august 2007 her er noen tips som har hjulpet oss:) -pakk henne godt inn i ett teppe/pledd med sånn hodehjørne.(det føles mer likt som inne i magen) -legg ett klesplagg du har brukt i sengen, slik at hun kan lukte din lukt. -stå ved sengen en stund, hold en hånd på henne slik at hun vet at du er der..(i starten) -vi har lagt en bamse på hver side av hodet slik at hun ikke føler seg så liten i en stor seng.. -smokk -og selvfølgelig god og mett:)
Anonym bruker Skrevet 23. august 2007 #8 Skrevet 23. august 2007 Gråter hun eller er hun rolig? Vi la vesla i vugga si og gikk ut og inn med døra stående på vidt gap. Hadde uro over senga som hun lå og titta på også lå hun og pludra og prata litt for seg selv og sovna stort sett til slutt. Det er jo litt verre om de gråter, da hadde jeg for å være helt ærlig tatt henne opp, trøsta og prøvd å legge igjen. Gjerne med smokk om hun bruker det. Dersom ingenting funker så får dere bare vente til hun blir større. Hun er så liten enda så det gjør ikke noe om hun sovner av byssing og eller pupp
m@rie82 Skrevet 24. august 2007 #9 Skrevet 24. august 2007 hei! vi begynte å legge lillemor i forrige uke. hun er 5 mnd'er da, men synes hun var for liten før det, jeg da... heh... men iallefall, her er det vi gjør: - tar kveldsstellet - har det mørkt på soverommet og tar kveldsammingen der - legger henne ned i sengen (da begynner hun alltid å gråte litt) - gir henne smokken - stryker henne litt i pannen og rundt øynene - synger nattasang - susser henne og sier godnatt - går ut vi går inn når hun begynner å gråte. ikke når hun bare sutrer. går vi inn, tar vi henne ikke opp, men prøver å roe henne i sengen. tar henne opp hvis hun er helt hysterisk. nå har vi holdt på i litt over en uke, og de 4 siste kveldene har det bare tatt en halv time fra vi legger henne til hun sovner av seg selv i sengen. hold ut! det går seg nok til! lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå