~hope~ i 7.himmel Skrevet 23. august 2007 #1 Skrevet 23. august 2007 Hvordan venne lillemor til å sovne i sin egen seng?hun er nå 11 uker og er visst nok gammel nok til å lære seg det nå.Holdt på i noe som føles som evigheter i kveld.
Mamma 10 uker på forskudd Skrevet 23. august 2007 #2 Skrevet 23. august 2007 - Legg varmeflaske nedi senga god tid før hun skal legge seg, så er senga god, lun og varm. - Lag det "trangt". Babyer liker ikke store, åpne senger. Lag et lite "reir" av å rulle sammen teppe eller håndduker som hun ligger nedi. Gjør liksom senga mindre. Brukte jeg i lang tid til mini, bare utvidet "ringen/reiret" ettersom hun vokste. Og fra ca. 5-6 mnd brukte hun ikke noe, var da stor og trygg på senga si - Legg en t-skjorte fra deg nedi senga, så det lukter mamma - Om hun ikke har ligget i egen seng noe særlig, bruk litt tid til å bli kjent. Legg henne der og la henne leke etc litt på dagtid for å bli kjent med senga, rommet, lydene, fargene etc. Bruk gjerne også senga når hun sover på dagtid noen ganger. Ofte letter å ta en kamp om søvnen på dagtid, enn på kveld/natt. Det er mine tips, og som fungerte godt for oss. Lykke til videre
Lilla`83 *snuppa & snuppen* Skrevet 23. august 2007 #3 Skrevet 23. august 2007 lille snupp er 12uker og har ligget i bagen sin til nå... men nå har jeg bsetemt meg for at nå skal han ligge i sengen sin... har sprinkelseng med slik beskytter rundt, la så 80x100 dyna i en u-liksom som han har hodet sitt "i".. slik at det er lunt og godt der han har hodet, litt følelse som om han ligger i baggen.. han har nå osvet snart 2timer, så tror det går bra... ;o) masse lykke til! )
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 23. august 2007 #4 Skrevet 23. august 2007 Mamma hadde visst søkt ang d temaet her inne, og funnet mange tips..men vet ikke hvor hun fant de da...snuppa slet litt m nattesøvnen en stund, men nå ser d ut til å ha bedret seg heldigvis Men husker noe av d hun fortalte: *Legge et plagg som er ditt i sengen sammen m henne, slik at d lukter mamma *Pakke henne inn i et teppe sånn at d blir lunt og godt *Legge noe rundt hodet (et sammenrullet teppe etc) *Himling over sengen gjør d lunere *En jevn durelyd kan hjelpe...har hørt om noen som satte en radio stillt inn mellom to stasjoner inntil sengen...hadde lyden lavt da...D hjalp visst...
~hope~ i 7.himmel Skrevet 23. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 23. august 2007 Tusen takk for alle tips.har hørt flere av de selv tidligere,men når snuppa gråter,har hodet en tendens til å være på en helt annen planet:p Får ta tipsene og tålmodigheten med meg til i morgen kveld og håpe at det går bedre kveld for kveld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå