Gå til innhold

venne til å sovne i egen seng-alle tips!11uker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan venne lillemor til å sovne i sin egen seng?hun er nå 11 uker og er visst nok gammel nok til å lære seg det nå.Holdt på i noe som føles som evigheter i kveld.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Legg varmeflaske nedi senga god tid før hun skal legge seg, så er senga god, lun og varm.

- Lag det "trangt". Babyer liker ikke store, åpne senger. Lag et lite "reir" av å rulle sammen teppe eller håndduker som hun ligger nedi. Gjør liksom senga mindre.

Brukte jeg i lang tid til mini, bare utvidet "ringen/reiret" ettersom hun vokste. Og fra ca. 5-6 mnd brukte hun ikke noe, var da stor og trygg på senga si :)

- Legg en t-skjorte fra deg nedi senga, så det lukter mamma

- Om hun ikke har ligget i egen seng noe særlig, bruk litt tid til å bli kjent. Legg henne der og la henne leke etc litt på dagtid for å bli kjent med senga, rommet, lydene, fargene etc. Bruk gjerne også senga når hun sover på dagtid noen ganger. Ofte letter å ta en kamp om søvnen på dagtid, enn på kveld/natt.

Det er mine tips, og som fungerte godt for oss. Lykke til videre :)

Skrevet

lille snupp er 12uker og har ligget i bagen sin til nå...

men nå har jeg bsetemt meg for at nå skal han ligge i sengen sin...

har sprinkelseng med slik beskytter rundt, la så 80x100 dyna i en u-liksom som han har hodet sitt "i".. slik at det er lunt og godt der han har hodet, litt følelse som om han ligger i baggen..

han har nå osvet snart 2timer, så tror det går bra... ;o)

masse lykke til! :o)

Skrevet

Mamma hadde visst søkt ang d temaet her inne, og funnet mange tips..men vet ikke hvor hun fant de da...snuppa slet litt m nattesøvnen en stund, men nå ser d ut til å ha bedret seg heldigvis :)

Men husker noe av d hun fortalte:

*Legge et plagg som er ditt i sengen sammen m henne, slik at d lukter mamma

*Pakke henne inn i et teppe sånn at d blir lunt og godt

*Legge noe rundt hodet (et sammenrullet teppe etc)

*Himling over sengen gjør d lunere

*En jevn durelyd kan hjelpe...har hørt om noen som satte en radio stillt inn mellom to stasjoner inntil sengen...hadde lyden lavt da...D hjalp visst...

Skrevet

Tusen takk for alle tips.har hørt flere av de selv tidligere,men når snuppa gråter,har hodet en tendens til å være på en helt annen planet:p

Får ta tipsene og tålmodigheten med meg til i morgen kveld og håpe at det går bedre kveld for kveld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...