Motherator Skrevet 23. august 2007 #1 Skrevet 23. august 2007 Han ble sur fordi jeg spurte om han kunne reise og handle. Det var litt tomt for pålegg i kjøleskapet. Skulle akkurat til å fortelle han hva vi trengte når han slang døra i ansiktet på meg og reiste. Så jeg tenkte at da vet han vel hva vi trenger da. Neida. Han kommer hjem med pålegg som han spiser. Ikke noe til minstemann som bare spiser smørepålegg. Slik er det alltid med alt han skal kjøpe. Tenker bare på hva han vil ha. Dette gjelder dyrere ting også. Får han lyst til å kjøpe noe til 4-5000 kr så gjør han det enda vi prøver å spare. Nå rant det over. Ble lei meg for lillegutt sin skyld. Det var skrapa her. Så jeg fortalte akkurat hvor lei jeg er den egoisten og ønsket han god tur! Og borte ble han!
susemor-3 små Skrevet 23. august 2007 #2 Skrevet 23. august 2007 Jeg skjønner deg godt jeg. Det virker som at dette var dråpen som fikk tolmodigheten din til å renne over. Han kommer nok tilbake når han får summet seg, og skjønner hvor dum og egoistisk han var.
Motherator Skrevet 23. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 23. august 2007 Hun mente sikkert skilsmissestatestikken. Det ender nok ikke i skilsmisse. Men han kunne godt ta noen dager for seg selv og tenke over hva han gjør. Så heldig var jeg ikke, for han kom hjem nå!
Motherator Skrevet 23. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 23. august 2007 Akkurat nå var det kanskje for "den minste ting". Men det bygger på en hel del som ligger bak. Hadde du synes det var kjekt om mannen din stadig kjøpte seg dyre ting som han godt kan klare seg uten når vi prøver å spare. Jeg vrir og vender på hver krone, ikke han. Men han er enig i at vi skal spare! Han har aldri tid til å hente ungene fordi han må jobbe overtid. For "vi trenger jo pengene" sier han. Nei, vi gjør egentlig ikke det om han hadde gitt blaffen i alle de dyre tingene sine. Om han hadde jobbet normale dager kunne vi da likevel klart og spare og han hadde hatt mere ting med ungene. Det kan ligge mye bak "den minste ting". Som her. Men statestikken blir vi nok ikke med på. Men han kunne tatt noen dager og tenkt litt. Vi har møtt større skjær i sjøen, og vi flyter enda.
Motherator Skrevet 23. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 23. august 2007 Jeg vet. Men egoet går jo på han selv som person også. Det er ikke lett å si til en egoist at han er en egoist. Det blir vel som og tråkke på liktorna til en gammel mann. Han kommer garantert til og hyle! Skjønner? Han hadde faktisk med smørepålegg til lillegutt hjem. Så da hjalp den lille "talen" min til han for denne gangen. Det er synd akkurat den biten der. For han er egentlig ikke egoist med vilje. Han gjør det ikke for å såre, han tenker bare ikke. Ellers er han snill mot både meg og ungen så jeg kan ikke klage ellers. Det er bare tankene hans som ikke er i "familien". Skulle nesten tro han hadde levd 30 år som ungkar, men han har ikke det heller!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå