Mizz-Lene Skrevet 23. august 2007 #1 Skrevet 23. august 2007 Min lille tass på 5-6 uker sover så veldig urolig. Han har problemer med å sovne noen ganger, må sutre og skrike litt uansett. Men han faller ikke inn i den dype søvnen. Jeg må sove på et annet rom enn han for ikke å våkne hele tiden på natt. Han skvetter til og begynner å gråte selv om han ikke har sovet mer enn ti minutter. Tar han ikke opp før jeg vet han er våken, men han må ofte hjelpes gjennom en soveperioden opp til mange ganger, dvs tas opp, roes ned, gis smokken, ligge på fanget etc. Noe slitsomt igjennom døgnet... Noen som vet hvorfor?? Evt råd? Mottas med takk.........
Anonym bruker Skrevet 23. august 2007 #2 Skrevet 23. august 2007 Gutten din er jo bare en nyfødt en. Anbefaler samsoving på det sterkeste fordi han vil ha nærhet til mammaen sin. Kjenne pusten dine, lukte deg osv. En annen ting kan være hvis han ligger i sprinkelseng er at du gjør sengen mindre med å bygge den inn med tepper etc. Men vi hadde det litt sånn da vår gutt var så liten som din, og samsoving endret hele hans sovemønster. Da han ble eldre, var vel kanskje 3,5 mnd, sov han i egen seng, men da bygget jeg fortsatt inn sprinkelsengen hans slik at den ble mindre. en annen ting som er viktig er å passe på at babyen din ikke er for varm. Kanskje han ikke sover skikkelig av den grunn. Lykke til
~hope~ i 7.himmel Skrevet 23. august 2007 #3 Skrevet 23. august 2007 overstimulering før legge tid...? et tips kan være å roe ned tempoet,belysningen i go tid før han skal legges for natten. En annen ting kan være smerter.Kroppen blir stresset og klarer ikke falle ordentlig i søvn...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå