Nesly Skrevet 23. august 2007 #1 Skrevet 23. august 2007 Noen her som har barn med/ erfaringer med dette?? Hvor gammelt er barnet og er det blitt bedre/helt bra? Har selv en gutt som har dette..
Fikk maibaby06 Skrevet 23. august 2007 #2 Skrevet 23. august 2007 min gutt har hatt/har dette, eller han har blitt behandlet for kiss (vet ikke om det er helt det samme, eller om torticollis er en betegnelse for noe som også kan være kiss....). Ble konstatert på barsel at han hadde torticollis, og jeg begynte behandling hos fys på hs med han da han var to uker, gikk der i tre/fire mnd og øvde mye hjemme. Han ble "friskmeldt" derfra, men jeg var ikke fornøyd og bestilte time privat til fys/manuell terapeut der det ble konstatert kiss (www.kiss-kidd.no for info). Nå er han ca 15mnd, og er blitt mye bedre etter behandling der:-) De blir bra:-)
Nesly Skrevet 23. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. august 2007 Tusen takk for svar... hadde din gutt det i stor grad? Er han helt kvitt det nå? Min gutt på 7 mnd har fått fysio.. Tingen med han er at han er blitt like fin på begge sider, og snur seg like mye på begge sider nå..men han har fortsatt en hoven/tykk halsmuskel som blir ekstra godt synlig når han snur hodet ene veien.. Vet du om det er noe en kan gjøre med denne hovne muskelen?? Blir den mindre hoven etter hvert?
Fikk maibaby06 Skrevet 23. august 2007 #4 Skrevet 23. august 2007 hm, min hadde ikke særlig hoven muskel ifølge fys på helsestasjonen. Mulig derfor han ble så fort friskmeldt derfra. Jeg vil si at min hadde det kanskje ikke i stor grad, men likevel synlig problemer, i tillegg til at han fikk skjev hodeform pga favorittside (det har rettet seg helt ut nå). Også ble det jo konstatert kiss i nakken da, så han har nok hatt endel å slite med. Hvis du vil kan jeg tipse om en infoside for kiss, www.kiss-kiddforum.com, hvor den barnefysioterapeuten vi har gått til svarer på spørsmål fra foreldre. Hun gir raskt svar ser jeg, og hun har god greie på nakke:-) kanskje hun kan hjelpe ev selv om din ikke har kiss. Håper det går bra med tassen din også da:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå