Gå til innhold

Stort rødt sår under armen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg skulle ta kveldstelle på poden i dag,la jeg merke til et stort rødt sår under venstre ramen hans :o( Der var litt skorpe aktig på overflaten,og væsket litt...skjønner ikke hvordan han har fått det stakkars,det var ikke der under morgenstelle???

Noen av dere som har vært borti dette?

Og veit hvordan jeg kan hjelpe ham å få det vekk igjen??

Heldigvis virker det ikke som om han har blitt plaget av det i dag,men er redd forr at det skal bli værre,og at han da skal plages :o(

Takker for svar :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter litt jeg :o)

Skrevet

hm.. har egentlig ikke noe svar sånn m en gang, men allergi faller jo meg inn.. byttet vaskemiddel el skyllemiddel? noe på klærene som har gnaget? kan d være eksem?

Skrevet

Kan det være brennkopper?

Skrevet

Min lille har vært litt rød og sår under armene og i knehasene samt i foldene på låra. Har ikke hatt skorper eller væskende sår, da. Rødheten har nok kommet av varme og svette, og at vi ikke har vært flinke nok til å lufttørke. Det har vært enormt vanskelig å fint igjen, først mente legen det var sopp og vi smurte med canesten, men det fungerte ikke. Så fikk vi beskjed om å smøre med dactacort (kortison/soppdrepende) dette hjalp, og etter å ha gjort det i ti dager smører vi nå vekselsvis med fuktighetskrem (a-derma) og sinksalve. Ser ut til å klare å holde det i sjakk nå!

Skrevet

Tusen takk for svar folkens :o)

Jeg tenkte jeg skule se over helga hvordan det utvikler seg.

Det røde såret er på størrelsen med en fem krone ca,så det er jo ganske stort!

Skal la knøtte ligge naken i hele morra,hvis det er varmt da,det er de jo såååå glade i ! :o)

får se hvordan det står til på mandags morra,det er jo bedre å ta en tur for mye til legen,enn en for lite!

Skrevet

Frøkna mi er rød under begge armene. Det har nok blitt liggende fukt i valkene etter bad, så har vi ikke tørket godt nok. Det ordnet seg med litt talkum.

Tidligere fikk hun det samme på halsen, og det var såpass ille at det luktet.. Vi vasket med klorhexidin, tørket så godt det lot seg gjøre og hadde på talkum.

Skrevet

kan godt hende det er bare sårt etter at h*n har svettet og det ikke er godt vasket/tørket under der;) min hadde også sånn en gang, ikke mye.. men litt.. men når jeg ble flinkere til og tørke godt og følge med at det ikke var fuktig og såpe rester der ble det bra=)

Skrevet

Jeg vasker under armene både morgen og kveld...Enten så tørker jeg med håndkle (bare trykker det på, ikke dra det frem og tilbake), eller så blåser jeg det tørt. De har jo stort sett armene såpass tett inntil slik at det ikke er lett å lufttørke det alltid heller. Snuppa var rød en liten periode, men enten smurte jeg på litt aloe vera babykrem, eller bare vasket med vann og tørket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...