Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er 25 uker på vei i et svangerskap der alt har gått problemfritt. Idag derimot har jeg fått smerter i magen, den føles kjempehard ut hele tiden, og er øm, særlig når jeg berører den, og spesielt under navlen. Er dette kynnere? Trodde de skulle komme og gå? Disse smertene har vart konstant nå i flere timer... Vondt å gå oppreist, må bøye meg fordi det føles som jeg ikke klarer å strekke magen helt ut.... Noen som vet, har erfaring med lignende??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å sette deg ned/legge deg ned og ta det skikkeleg med ro. Kan vere kynnarar. Har du hatt det tidlegare? Når eg har kynnarar i allefall så er det å ta det med ro det einaste som hjelp. Stå heilt i ro eller sette seg ned til det liksom slepp taket.

Skrevet

Jeg har hatt det sånn tidligere, og da sa legen min at det var livmora som strakk seg. Ettersom livmora er en muskel, kan det kjennes ut som en muskelstrekk man får dersom man trener masse, eller som når man er støl etter trening.

Jeg hadde det masse i et tidligere svangerskap, og det kunne vare noen timer, kanskje opp mot et døgn. For meg hjalp det å legge et varmt håndkle på magen (rett fra tørketrommelen), og gjøre minst mulig bevegelser som utløste smerter. Det var himmelsk når det ga seg!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...