*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 23. august 2007 #1 Skrevet 23. august 2007 Jenta mi på 4 mnd har begynt å få litt grøt, og jeg er redd for at hun evt kan få litt tregere avføring. I dag fikk hun litt sviskesaft på teskje etter grøten, og ungen ble jo helt vill jo!!! Smattet og kastet seg over skjea:-)) Hadde trodd hun ikke ville ha det jeg... Er det greit å gi henne ett par skjeer etter hvert grøtmåltid tror dere? Hun blir ammet, men lager grøten av mme. Hvordan oppbevarer dere sviskesafta, står den er holdbar i 3 døgn i kjøleskap etter åpning... Må jo kaste utrolig mye av det da...
St.Sunniva Skrevet 23. august 2007 #2 Skrevet 23. august 2007 Går fint om du gir litt, bare du ikke gir FOR mye...Da kan det bare bli skikkelig løst. Jeg ga først sviskesaft, men hadde mye mer effekt av sviskemos, da den er laget av selve svisken og ikke bare saften. De finnes på litt mindre glass, og jeg brukte da å gi kanskje et halvt glass (men da var snuppa kanskje 7-8 mnd). Prøv deg frem bare :-) Snuppa mi elsker det også!!!
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 23. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. august 2007 Hun har jo allerede veldig tynn bæsj da... Sånn mm bæsj har hun.. Skal den bli fastere når hun får bittelitt grøt, eller først når hun får mye grøt? Huff føler at jeg er førstegangsmor jeg, selv om jeg har ei på 4 år fra før, men hun fikk mme...
St.Sunniva Skrevet 23. august 2007 #4 Skrevet 23. august 2007 Dersom hun allerede har tynn bæsj ville jeg kanskje ventet litt...Det er jo ikke sikkert hun blir hard i magen av grøten heller. Dette er veldig individuellt, men det er greit om du kjøper inn litt sviskemos eller evt malt (jeg syntes sviskemos funket best), slik at du kan ha det i tilfelle det skulle skje. Sviskemos gir ganske umiddelbar effekt, slik at de ikke trenger å plages mer enn nødvendig. Om ingenting virker, så kan du jo bare ta temp.måleren i rumpa og hjelpe henne litt i gang. Da kommer det stort sett ganske kjapt...
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 23. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 23. august 2007 Er det nestle som har sviskemos også? Sånne små glass? Har aldri tenkt over at det finnes jeg... Er de fra 4 mnd?
St.Sunniva Skrevet 23. august 2007 #6 Skrevet 23. august 2007 Ja de har, samt at Småfolk også har. Det er mindre glass (slik som den første grønnsaksmosen fra Nestle). Ikke alle butikker som har den, så du må kanskje se litt rundt. Mener den også er fra 4 mnd ja....om du ikke finner den, så funker jo sviskesaft også, men tar kanskje lenger tid eller du må gi mer. Når jeg tar opp ett glass, så fryste jeg ned resten av det jeg ikke brukte i isterningsposer (gjelder saften da...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå