Gå til innhold

Er det noen av dere som bruker yasmin p-piller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere da tenkt å bytte de med andre p-piller etter at VG skrev om at de ikke var helt bra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, har ikke tenkt å bytte pga det, men fordi jeg har fått vite om noen andre som er nye på markedet. De koster en tredjedel av prisen og er visst veldig kjekke for oss som er plaget med migrene. Husker ikke hva de heter, bare at de begynner med en M.

Skrevet

jeg brukte de.. men jeg bytta fordi jeg hadde blødninger hele tiden:( men det var ikke helt d som var sp.målet da.. men hva har vg skrevet om dem?

Skrevet

Jeg brukte de før jeg ble gravid.. og jeg kommer aldri til å begynne å bruke de igjen... syntes det er litt skummelt jeg..

Skrevet

De har mistenke om at yasmin p-pillen er årsak tilat flere både inorge og danmark har døddav blodpropp mens andre har fått blodproppog oppdaget det i tide. Jeg var litt i tvil sjøl,men skal til legen for å få nye imorgen. Syns det er ganske skummelt med sånne ting.

Skrevet

jeg har brukt dem i 5 år,å aldri vært plaget med noe,ikke blødninger,migrene,kvalme,vektøkning (ingenting)

åsså kan man hoppe over 3 mnd med menstruasjon,å det er litt kjekt,hvist man må;)

men vet ikke hva vg har skrevet,dette er jo bare min opplevelse av pillene.

Skrevet

Etter å ha brukt de i 4 mnd fikk jeg en blødning som varte i 6 uker. (Er noen år siden)

Skrevet

Jeg hadde ingen plager med dem, men pga blodpropp i familien vil ikke legen min at jeg skal bruke vanlige p-piller lengre...

Skrevet

Jeg brukte de da jeg var 20. Fikk væske i puppene og var veldig nedstemt.. frister ikke å prøve de igjen, akkurat.

Skal bytte til noe annet enn cerazette neste gang jeg drar til legen, men aner ikke hva siden de beste pillene jeg noensinne har brukt ikke finnes mer... trionetta, altså.

Skrevet

En av verdens ledende p-pille ekspert professor Frits Rosendaal refser norske myndigheter for dårlig rapporteringssystem for bivirkninger til disse p-pillene. Han sier også at hadde han vært kvinne ville han ALDRI brukt yasmin. Samme som p-pillen Marvelon fikk pepper i 96 med dobbel så stor risiko for blodpropp i forhold til andre p-piller

To kvinner på østlandet døde i vår trolig pga p-piller, 16 kvinner har hittil iår fått blodpropp som skyldes p-piller(dobbelt så mange som ifjor)

Skrevet

hummm.. ja, stemmer det.. men det er jo leeeenge siden jeg hørte at man kunne få blodpropp av de.. tror jeg leste det i et blad??

ville prøvd noe annet da jeg ja.. for og være på den sikre siden;)

Skrevet

Jeg tror jeg iallefall skal gå over til noen somheter Microgynon som også er monofase piller.

Skrevet

Brukte de i et års tid. Det er egentlig de p-pillene jeg har fått minst bivirkninger av. Men per i dag ville jeg ikke brukt de, men det er pga alder. Legen min fraråder meg på det sterkeste å bruke piller pga alder og helsetilstand forøvrig... Microgynon er p-piller, personlig fikk jeg masse mellomblødninger av de.

Skrevet

Kanskje jeg også skulle finne noe annen prevansjon, vi erlike gamle vi to da 73 modell her og. men egentlig ingen fare for fler barn her, min mann har ikke rørt meg siden desember ifjor,(vi fikk en datter i april).

Skrevet

Hehe... Like menn også vi da!! Nå overdramatiserte jeg kanskje litt med hensyn til alder. Ei på jobben er nærmere 40 og bruker yasmin. Men personlig føler jeg meg ikke vel med p-piller lenger - jeg har liksom hele listen med bivirkniger,og har brukt de i mange år. Derfor fikk jeg satt inn kobberspiral, men er ikke helt fornøyd. Nå vurderer jeg enten minipiller, conludag, igjen for de skal visst ikke øke faren for hverken blodpropp eller brystkreft som er de bivirkninene jeg er mest redd for i forhold til p-piller. Og med sånne menn vi har burde de være sikre nok, hehe!!

Skrevet

Ja,de sier jo at total avholdenhet er den peste prevansjon:)) Lurte litt på spiral her, men pga alder og kanskje et barn til før jeg blir for "gammel" ble det pillen. Kan bare få et barn til pga ks to ganger før og må ta det eventuelt neste gang og. Får ta en alvorsprat med legen og høre hva han anbefaler.

Skrevet

Går ikke lenger på de, men har gått på de... Og jeg ble gravid på de... Annet enn det (hehe...) var de egentlig greie. Eller, de funket vel ikke helt... Men ser jeg bortifra det.........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...