Gå til innhold

Jent mi ville IKKE inn til helsesøster!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, jeg følte meg som DEN mora da jeg var på helsestasjonen for to- årskontroll for noen dager siden. Da helsesøster kom for å møte meg og jenta mi på venteværelset, løp jenta mi helt forskremt og gjemte seg bak meg. Helsesøster undret seg veldig over det, så jeg. Jenta mi skulle IKKE veie seg på vekta, og heller ikke måle lengde. Da vi kom inn, ville hun IKKE svare på noen av spørsmålene helsesøster og etter hvert jeg stilte henne angående hva kroppsdelene heter etc. Hun skulle bare ligge i fanget mitt og kose. Så tødde hun opp litt og lekte med noen av lekene der. Men hun skulle ikke svare på noen spørsmål, nei..... Deretter puslet hun med et puslespill, noe hun fikk til veldig bra. Da samarbeidet hun litt mer......Når vi skulle gå, ryddet hun bort lekene sine selv.

Jenta mi er jo ikke sånn til vanlig! Kanskje hun senset at jeg grudde meg ørlite til kontrollen? Jeg hadde ingen grunn til å grue meg, for alt fungerer bra, men nå følte jeg liksom at hun skulle vurdere både meg som omsorgsperson og jenta mi så veldig. Selv om jeg vet at alt er som det skal være, og ikke trenger å bekymre meg for det. Uff, ingen god følelse, det der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er begge ungene mine også når de skal til lege eller helsesøster (3 år og 15 mnd). Så det er nok ganske normalt, men ikke morsomt for oss voksne!! Det hjelper liksom ikke at jeg har snakket om situasjonen på forhånd heller!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...