Gå til innhold

Dere som har fadderbarn/gudbarn....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere for de?

Tar dere barnet med på noe spes? Låner/passer dere barnet?

Gir dere større gaver til jul, bursdag etc?

Sparer dere penger på konto? Har dere da konto på barnets navn som dere disponerer?

Vi er faddere til ei lita jente. Vi er også tante/onkel.

Vi ser barnet ukentlig/flere ganger i mnd. Da er vi helt tante/onkel :)

Vi stiller opp til barnepass så sant vi kan. Foreldrene vet at de kan spørre når de føler for det.

Vi sparer ikke noe penger, men lurer på om vi kanskje skulle gjort det. Så kunne det feks blitt en gave til konfirmasjonen?

Vi gir vanlige gaver som tante/onkel i anledninger det passer.

Vært artig å høre hvordan det er hos andre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er fadder for ene nevøen min. Familien er våre nærmeste naboer så ser ham hver dag stort sett. Prøver ikke å gjøre noe forskjell på ham og broren (vil ikke skape sjalusi), men kjøper kanskje bittelitt dyrere bursdags og julegave til ham. Sparer ikke noen penger på konto, eller noe:P

Skrevet

Jeg er også fadder til tantebarnet mitt (snart begge to).

Ser ho ganske så ofte, den siste uka har det blitt 4 ganger.

Passer ho når de trenger det, eller når jeg ønsker det!

Sparer ikke penger på noe konto, men ho får alltid noe av meg! =P

Litt for mye nesten! :S

Er nødt til å skjerpe meg der, spesielt nå som jeg venter en liten en selv..

Skrevet

Han jeg er fadder til er allerede rukket å bli 17 år da... Var nemlig bare 14 år da jeg var fadder :)

Passet han mye da han var liten. Har alltid kjøpt bursdagsgaver og julegaver. Og fikk en bra pengegave til konfirmasjonen fordi han ønsket å dra til Egypt (noe han også gjorde like etter konfirmasjonen)

Skrevet

Vi gjør det slik som dere vi HI.... Tror vel det er litt forskjell ute å går...

Skrevet

Jeg er fadder på en jente på 8 år, som er datteren til kusinen min. Tok luen av henne og holdt henne i kirken- så er vel vel kansje hennes gudmor da.

Jeg gir ikke større gaver til jul og bursdag, men kjøper vanlige gaver og husker altid på henne. Jeg mener at selv om jeg er fadder skal ikke jeg spare til henne, det er da sant foreldrene gjør.

Ser henne 2-3 ganger i året max da vi bor på forkjellige steder. Men da prøver jeg å være ekstra med henne, fletter håret hennes- leke på rommet og sanne ting.

Når hun skal konfirmere seg vil jeg såklart gjøre noe større for henne enn f.eks søskene hennes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...